Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Har bokat BRU över dagen i januari. ARN-CPH-BRU-CPH-ARN med lite längre stopp i CPH på väg ut samt i BRU. Planen är att sitta och jobba i loungen på CPH, samt fredagsfika i BRU och en snabb kvällsfika på Mikkeller Bar på CPH på hemvägen.

Den här lät intressant. Ska se om jag kan reverse engineera den och ta rygg. Att kunna göra det över en arbetsdag och faktiskt få in sitt arbete vore det optimala.

I senaste epost från SAS står det att bokningen ska vara gjord inom tidsperioden okt-jan. Antar att det är felformulerat av SAS, eller?

Attachments

• 255BF2CA-5303-4E9F-AD54-94E4E87D28E9.png
    255BF2CA-5303-4E9F-AD54-94E4E87D28E9.png
    177,3 KB · Visningar: 481
I senaste epost från SAS står det att bokningen ska vara gjord inom tidsperioden okt-jan. Antar att det är felformulerat av SAS, eller?

Det är en rätt taskigt formulerad mening som absolut inrymmer ett par syftningsfel.

Utan kontext hade jag snarare ful-tolkat det som om alla resor som bokas inom den perioden hade gett 4x, oavsett om resan sker i november -21 eller maj -22.

Är dock rätt trygg i att de inte snurrar till det med nya villkor mitt i kampanjen.

Jag kollade bland kommentarerna på SAS sida och hittade följande. Det kanske reder ut några frågetecken.

Attachments

• Skärmavbild 2021-10-27 kl. 07.00.06.png
    Skärmavbild 2021-10-27 kl. 07.00.06.png
    439,9 KB · Visningar: 418
Jag ska flyga ihop EDB för nästa år med en tur till Miami i början av december. Det ser ju lugnt ut vad gäller gränspassage.

Hur funkar det med servering i SAS Business? Såg nånstans att man ska ha munskydd hela flighten och då går det ju inte att äta? Sen undrar jag om det finns risk att flighten ställs in? Egentligen åker jag lika gärna till LAX eller SFO, så det kanske ordnar sig ändå i så fall?

Jag ska flyga ihop EDB för nästa år med en tur till Miami i början av december. Det ser ju lugnt ut vad gäller gränspassage.

Hur funkar det med servering i SAS Business? Såg nånstans att man ska ha munskydd hela flighten och då går det ju inte att äta? Sen undrar jag om det finns risk att flighten ställs in? Egentligen åker jag lika gärna till LAX eller SFO, så det kanske ordnar sig ändå i så fall?

Man ska ha munskydd hela tiden förutom när man "aktivt" äter eller dricker. Har fungerat rätt bra på de Business-flyg jag tagit under pandemin - man kan gott lägga undan munskyddet under själva serveringen, och sätta på sig det igen därefter (men visa lite omtanke och ha sig det när man pratar med kabinpersonalen).

Det har också fungerat förvånansvärt bra att sova med munskyddet på under flygresan - vilket jag var mer orolig för innan.

Last edited:
Toppen