Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

mha321

Medlem
Attans jag tänkte helt fel, jag trodde jag hade på mig till
MEDLEMSNIVÅNS UTGÅNGSDATUM
2021-12-31

Vad händer med mitt Guld medlemskap efter torsdag då?

Om du tjänade in det "på egna meriter" förra perioden, så faller det väl under de som sas förlänger ett år automatiskt?

Om du inte gjorde det, utan fick det som gåva från en Diamond medlem tex, så kommer du ramla ner till silver 1 januari.

Oberoende av de två kan du använda guld förmånerna fram till årsskiftet.
 

M.K

Medlem
Dagens optimaliseringsfundering.

Tror Ni att t ex 2-3x EBD i statusintjäning kanske kanske kan få dem att erbjuda ett EBP :rolleyes:

Lite extra snälla med tanke på hur enkelt EBD nås nästa period även om Pandion egentligen mest är en revenue baserad status.
 

Nordpilen

Medlem
Är det någon som bokade genom resebyrå under den förra statuskampanjen, och som kan svara på om man fick X3 statuspoäng eller inte?

Är det verkligen så att man inte kan boka via resebyrå och få detta erbjudande? Många större företag har ju krav på bokning via avtalsresebyrå så vore ju konstigt om SAS inte vill nå dessa.
 

ekf

Medlem
Om du tjänade in det "på egna meriter" förra perioden, så faller det väl under de som sas förlänger ett år automatiskt?

Om du inte gjorde det, utan fick det som gåva från en Diamond medlem tex, så kommer du ramla ner till silver 1 januari.

Oberoende av de två kan du använda guld förmånerna fram till årsskiftet.
Eftersom Renato har 38k poäng kvar till EBD så måste han ju ha tjänat in EBG under innevarande period, så då faller behovet att titta på specialreglerna.
 

Canadien

Medlem
Dagens optimaliseringsfundering.

Tror Ni att t ex 2-3x EBD i statusintjäning kanske kanske kan få dem att erbjuda ett EBP :rolleyes:

Lite extra snälla med tanke på hur enkelt EBD nås nästa period även om Pandion egentligen mest är en revenue baserad status.
Nej, EBP har historiskt baserats på revenue till SAS. Spendera 400-500k SEK på SAS under ett par så kan du bli aktuell.
 

palmen

Moderator
Är det verkligen så att man inte kan boka via resebyrå och få detta erbjudande? Många större företag har ju krav på bokning via avtalsresebyrå så vore ju konstigt om SAS inte vill nå dessa.
Det som någon på kundtjänst har sagt skulle jag ta med en grävskopa salt. Som redan påtalats av andra har aldrig bokningar via resebyrå varit undantagna och det står ingenstans att man måste boka direkt med sas. Enda som står är att man ska flyga med sas.

Om man slutar tro på kundtjänst och frågar här istället får man med 99% säkerhet ett mer korrekt svar.
 

011430121

Medlem
I bland är även jag en vinnare.
Tänkte boka en SAS resa till LAX i mars för lite mer än 21000SEK skulle ha givit mig runt 20k Eurobonus poäng, men tänkt jag avvaktar och ser vad som händer, den resan skulle vara en del av mitt mål att även i fortsättningen behålla EBD.
Nu har jag ”hittat” två resor för ca 2600kr styck där jag kommer att få åka ut och hem via CPH på den ena och OSL på den andra ger mig totalt 18K Eurobonus poäng.
Plus de resor som jag redan har bokade så är EBD klart för nästa period som startar 01/06 2022

Nu skall jag koncentrera mina resor på att få behålla BA Gould.
 

Renato

Medlem
Eftersom du redan har tjänat in guld så behåller du statusen till 2022-09-30 plus 3 månaders grace-period.

Du skojar, oj oj vad glad jag blev nu :)
Jag vart så orolig. Men då är min fråga till dog, avd behöver jag göra för att bli EBD. För jag har lite små resor på G. Tänker att jag kör på sas nu när det är x4.

Tack på förhand
 
Toppen