Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Jag kommer trilla över till guld på nu i oktober pga detta, trots att jag inte planerat för det nu och har period juni-maj. Får ta en liten funderar om jag ska försöka gå på diamond istället nu. Har iaf 28000 statuspoäng kvar som kommer trilla in under resten av året pga Amex Elite och SAS MCP.

20k poäng är ju inte omöjligt att okynnesflyga in med kampanj. Lite surt bara att mina 20k-Elite-poäng trillar in först i mars/april.
Amex Elite och SAS MCP ger 32000 EB/år. Saknas 13000/år, vilket man lätt flyger in med en sån här kampanj.
 

Apisto

Medlem
Amex Elite och SAS MCP ger 32000 EB/år. Saknas 13000/år, vilket man lätt flyger in med en sån här kampanj.
Jo, jag menade mer att jag i början på oktober kommer ha nått 45500 poäng redan, och har 28000 poäng kvar att inkassera för mitt Elite och MCP.
Dvs, om inte min oktoberresa ställs in så har jag redan 73500 poäng när mitt statusår byts ut. 90k-73,5k = 16,5k poäng kvar att resa in för att jag istället är diamond till nästa år. 16,5 guldpoäng är väl 13200 "vanliga", och x4 blir det 3300 poäng som jag ska flyga in om jag tänker rätt.

Att inte gå för diamond när det är 3300 poäng är väl typ arkebusering på detta forumet gissar jag...
 

JacobGBG

Medlem
Har jobbat upp en redig backlog av leverantörer att besöka närmsta tiden så detta kommer bli min första EBD utan att jag ens anstränger mig.
 

Nordpilen

Medlem
Jag undrar hur de 12 enkelresor som krävs för att nå guld räknas, räknas en resa med flera legs/byten som 1 av 12 enkelresor, eller räknas varje leg som en separat resa?
 

Greger

Medlem
Min kvalificeringsperiod slutar 2021-12-31, jag fick förlängt guldmedlemskap 2020 med hjälp av statusförlängning och som jag förstår det får jag förlängt även 2021. Rätta mig gärna om jag har fel :)

Har Elite + Premium så kommer få 32000 poäng under min nästa kvalificeringsperiod 2022. Vill säkra guld under 2022 m.h.a 4x kampanjen i januari, kikade runt lite lätt och hittade resa ARN-FCO 9-10 januari som ger (1875*4 + 2812*4) = 18748 poäng för 2848 kr. Har inte kollat av läget med reserestriktioner än dock...

Har ni något tips på något smartare alternativ så dela gärna med er :) Flyger från ARN och är flexibel när det kommer till att stanna och semstra istället för att enkom flyga in statuspoängen.
 

palmen

Moderator
Min kvalificeringsperiod slutar 2021-12-31, jag fick förlängt guldmedlemskap 2020 med hjälp av statusförlängning och som jag förstår det får jag förlängt även 2021. Rätta mig gärna om jag har fel :)

Har Elite + Premium så kommer få 32000 poäng under min nästa kvalificeringsperiod 2022. Vill säkra guld under 2022 m.h.a 4x kampanjen i januari, kikade runt lite lätt och hittade resa ARN-FCO 9-10 januari som ger (1875*4 + 2812*4) = 18748 poäng för 2848 kr. Har inte kollat av läget med reserestriktioner än dock...

Har ni något tips på något smartare alternativ så dela gärna med er :) Flyger från ARN och är flexibel när det kommer till att stanna och semstra istället för att enkom flyga in statuspoängen.
Du behöver ju bara 13k poäng och det flyger du enkelt in på tex PMI/BER/BRU/ALC i billigaste plus utan mellanlandning. Finns från ca 2000 kronor om d vill spara lite pengar. Låter som ett klockrent upplägg för dig att snabbt fixa guld.
 

Nordpilen

Medlem
Varje leg är ”en resa”, så har det alltid varit.

Formuleringen är dock felaktig, det är 45 individuella flygningar som behövs för guld, inte per se ”resor” eftersom varje ”resa” kan innehålla flera flygningar.

Så om jag flyger LLA - ARN - CPH på en biljett räknas det som 2 av 12 flygningar som under kampanjen behövs för guld och inte 1 av 12?
 
Toppen