Senaste nytt

2 vuxna, 1 barn: 200000 EB-poäng och en 2-4-1-voucher, vad göra?

Den här tråden ska följas.

Samma sits här med FruBrandten och MiniBrandten som vill iväg. När jag pratade om bra tillgänglighet på business till ovan nämnda destinationer kom frågan lite försiktigt... "finns det inte First dit?"

Man gråter ju en liten glädjetår när hon snappat upp ett och annat med åren. :)

Absolut, där var jag sist och hotellutbudet är tio tusen ggr bättre där. Har hittills inte lyckats boka något på Seychellerna...

Jag håller med. Kollar på Seychellerna också och utbudet är mkt mkt sämre.
Dock fastnade vi lite för Hilton som ligger på ön Labritz utanför, verkar bra och det kanske kan vara något för framtida resa dit..

Hade liknande förutsättningar nyligen och tillsammans med barnrabatten tycker jag att skatterna på Star Alliance kontra SAS-flygningar gör valet enkelt. Hittar du inte tre platser i C är Plus ett gott alternativ!

Jag bokade tre platser i C t/r till NYC i augusti. Började titta i februari och då fanns det >3 platser i C till flera destinationer i USA i mars/april.

Ett alternativ är att boka i Plus och sen hålla koll på tillgängligheten i C. Om något öppnar upp är det bara att boka om!
Håller med. Vi är fem, två vuxna och tre barn. För oss resulterar barnrabatt och skillnad i skatter en enorm skillnad. Däremot är det i princip omöjligt att hitta fem business åt båda hållen. Däremot ett par platser i business och tre i plus är ofta inget problem.

Tack för alla tips.

Har tittat runt lite nu och det verkar inte vara några problem med 3 st Business till t.ex. Miami med Swiss. Även god tillgänglighet med dem till bland annat Hong Kong. Till båda dessa destinationer är det ju dock SAS att föredra just med tanke på skatter och barnrabatt, om man nu lyckas pricka in någon tillgänglighet..

Seychellerna och Mauritius är absolut intressanta alternativ!

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen