Senaste nytt

2 vuxna, 1 barn: 200000 EB-poäng och en 2-4-1-voucher, vad göra?

HenrikAI

Medlem
Som rubriken säger:

Jag har ca 200000 Eurobonus-poäng, en Amex 2-4-1-voucher, och vi är två vuxna och ett barn (6 år) som vill resa. Bör kunna få in omkring 20-30000 poäng till innan året är slut, dock inte en voucher till. Har en del poäng som går ut nästa år så jag vill helst boka något innan årsskiftet.

Jag vet att det är svårt att hitta tre platser på samma flyg, men säg att vi vill åka Business.. vad kan vi hoppas på? (Att lämna en eller två i familjen hemma och flyga First är tyvärr inte ett alternativ denna gång..)

SAS (med 50% barnrabatt)
USA: 100000/2 + 100000/2 + 100000/2 = 150000 poäng
Asien: 100000/2 + 100000/2 + 100000/2 = 150000 poäng

Star Alliance (ingen barnrabatt här väl..?)
Mellanöstern 90000/2 + 90000/2 + 90000 = 180000 poäng
Nordamerika 110000/2 + 110000/2 + 110000 = 220000 poäng

Vad gör man?
Var tror ni det är lättast att hitta 3 st biljetter till?
Vågar man hoppas det finns en möjlighet att komma till Florida?

---

Nödlösning: åka någonstans med SAS inom Europa med vouchern och de poäng som går ut, och sen samla fler poäng och en ny voucher nästa år.. riskerar dock att hamna i ungefär samma situation igen då, men kanske med något fler poäng.
 

HenrikAI

Medlem
Oj, hur kunde jag missat den? Tackar!

Ser onekligen enklare ut än vad jag trodde att hitta 3 Business-platser.. (även om jag förstår att SAS tillgänglighet inte alltid är densamma).
 

Kimmen00

Medlem
Oj, hur kunde jag missat den? Tackar!

Ser onekligen enklare ut än vad jag trodde att hitta 3 Business-platser.. (även om jag förstår att SAS tillgänglighet inte alltid är densamma).

Finns massor av 4-platser med star alliance... Dock betydligt mer sällsynt med SAS
 

Kimmen00

Medlem
Jäkligt synd dock att hotellen inte är så prisvärda bara

Beror väl på.. men riktigt bra "lyx"resorter med all inclusive kan du får för ~3500 per natt för en familj 2vuxna+2barn.
Tex Sugar Beach resort, Bechcomber Victoria, LUX etc. Prisvärt var det tycker jag
 
  • Gilla
Reactions: Gus

johan_fbg

Medlem
Hade liknande förutsättningar nyligen och tillsammans med barnrabatten tycker jag att skatterna på Star Alliance kontra SAS-flygningar gör valet enkelt. Hittar du inte tre platser i C är Plus ett gott alternativ!

Jag bokade tre platser i C t/r till NYC i augusti. Började titta i februari och då fanns det >3 platser i C till flera destinationer i USA i mars/april.

Ett alternativ är att boka i Plus och sen hålla koll på tillgängligheten i C. Om något öppnar upp är det bara att boka om!
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen