Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Drar ni magnetremsan? Har aldrig fått det funka på de automater där man stoppa in medlemskortet säger bara kortet ej läst. Testat med helt nytt kort samma sak :(
Gjorde så i början och resultatet varierade lite från pump till pump. Fick känslan av att det hade med intrimning av själva magnetläsaren att göra.
Jag har dock aldrig fått det att fungera med ett kort med chip på, dvs ett med möjlighet att ansluta Travelcash. Har sparat ett gammalt utgånget EB-kort och lagt i bilen, det fungerade alldeles utmärkt häromveckan när jag provade för skojs skull.

Drar ni magnetremsan? Har aldrig fått det funka på de automater där man stoppa in medlemskortet säger bara kortet ej läst. Testat med helt nytt kort samma sak :(

Gjorde så i början och resultatet varierade lite från pump till pump. Fick känslan av att det hade med intrimning av själva magnetläsaren att göra.
Jag har dock aldrig fått det att fungera med ett kort med chip på, dvs ett med möjlighet att ansluta Travelcash. Har sparat ett gammalt utgånget EB-kort och lagt i bilen, det fungerade alldeles utmärkt häromveckan när jag provade för skojs skull.
Stämmer, kortet får inte ha chip utan enbart magnetremsa. Ännu ett bevis på att man aldrig skall kasta någonting... :p
Automaterna jag använder är av typen tryck-i---dra-ur kortet, och inne i butiken så drar jag magnetremsan i samma kortläsare som jag sedan stoppar i det kort jag skall betala med.

Jag tror.....att chipet går sönder...:D
Datan på magnetremsan vet nog att det finns chip på kortet.
Men prova du kan säkert få ett nytt kort av sas
Jag har en stark känsla att jag kommer behöva borra något under de närmaste dagarna och att jag kommer råka ut för detta ;) Återkommer med resultat.

Men hur funkar det egentligen på affären, där kan man ju få betala med magnetremsa om chippet trilskas några gånger. Frågan är ju om maskinen då lyckas läsa av en del av chippets data eller om det är struntsamma.

Inget kort har haft chip/travelcash funktion men får bara kortet ej läst i automaten :/

Toppen