Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Försökte härom dagen göra på vanligt sätt, dvs dra mitt "vanliga" Eurobonuskort först för att registrera bonus och därefter betala med "Eurobonus-AmEx". Detta gick INTE. Varenda gång jag drog Eurobonuskortet, ville kassan att jag skulle betala med det och skriva under ett papperskvitto. Tyvärr tyckte inte tjejen i kassan att det skulle gå särskilt bra (det hade ju sannolikt blivit ganska billigt), så jag fick nöja mig med att bara dra AmEx-kortet. I och med detta har inga poäng kommit in så här två dagar efter inköpet (vilket de undantagslöst gjorde innan). Man får bara hoppas att de 2 poängen/liter som brukar dyka upp just efter månadsskiftet kommer. Är det någon annan som haft samma problem nyligen?

Jag har haft samma problem tidigare i kassan och väljer därför alltid att dra bonuskortet och Amex direkt i automaten/pumpen. Har alltid funkat bra.

Jag hade detta problem ett tag, att kortet skall ha gått ut och därmed inte vara giltigt, men det funkar igen både inne i butik och ute vid pump. Krånglar xdet vid pumpen så byt pump (och maskin) alternativt betala inne i kassan. Förmodligen trycker personalen på fel knapp när det inte funkar inne i butiken... :S

Jag fick samma problem igår. Fick ut kvitto att signera varpå jag påpekar att det inte är ett betalkort jag dragit. Killen i kassan vill bara att jag ska skriva på men jag avbryter köpet och tar mitt Amex. Vad hade hänt om jag skrev under och gick?

Ska testa idag igen på en Preem där det alltid tidigare funkat.

Drar ni magnetremsan? Har aldrig fått det funka på de automater där man stoppa in medlemskortet säger bara kortet ej läst. Testat med helt nytt kort samma sak :(

Toppen