Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

På automatstationer brukar jag behöva dra mitt medlemskort 10-20 gånger innan automaten accepterar det. På bemannade stationer 1-2 gånger. Nu är inte urvalet av stationer större än 3-4 av varje sort, men beteendet är genomgående. Medlemskortet funkar utan några som helst problem i check-in automater och lounger.

Jag har ett helt nytt medlemskort, samma problem att i preem automatläsarna så måste det dras en herrans massa gånger. Rätt som det är så står det bonus registrerad :)

Nu är det alltså höst och det fungerar att registrera sitt SAS brandade kreditkort (eller annat kort) för att få 1 alt. 2 EB-poäng per liter. Det tidigare kravet på att dra sitt EB-kort upphör och även möjligheten till få EB-poäng och drivmedelsrabatt.

EuroBonus Extrapoäng
Genom att ansluta ditt SAS EuroBonus-kort registrerar du dig för att samla SAS EuroBonus Extrapoäng när du tankar på Preem. I samband med detta byter du ut Preems drivmedelsrabatt mot SAS EuroBonus-poäng.

Då är alltså frågan om 25 öre rabatt/liter är bättre/sämre än 2 EB-poäng...?

Brukar det inte vara 15 öre/litern rabatt? Om du ser det såhär: tankar du 50 liter på en bemannad station så blir det antingen 100 EB eller 7 kr och 50 öre om du väljer 15 öre litern(Alt 12,5 om det är 25 öre/l).

Så det beror väl på vad du värderar mest, några kronor mer tillbaka eller EB poäng. Oavsett vad som är mest värde så är det enligt min åsikt för lite pengar att bry sig om. Och om det var som tidigare så får man hem en check varje gång man når upp till 25 kronor att lösa ut på Preem. Tycker knappt det är värt besväret så jag väljer EB-poäng för enkelhetens skull.

Last edited:
Är det någon som fått poäng efter den nya setupen?

Jag har registerat mina kort hos Preem för SAS poäng men nu när jag tankar trillar det inte in några poäng, eller så tar det mycket längre tid in tidigare. Förut, när man svepte det temporära kortet så kom poängen in efter två dagar.

Toppen