Senaste nytt

2-4-1 Swiss/Lufthansa Business/First Sale. Ex: UK

Via Swiss.com eller Lufthansa.com i Sverige, eller via en resebyrå?

Via resebyrå. Vi hade vissa svårigheter att få till biljetten exakt som vi ville ha den på Lufthansas hemsida. Vi ville förstås ha så lång tid som möjligt på FCT men vissa anslutningar triggade inte rabatten som vi var ute efter. Till slut löste resebyrån det.

Via resebyrå. Vi hade vissa svårigheter att få till biljetten exakt som vi ville ha den på Lufthansas hemsida. Vi ville förstås ha så lång tid som möjligt på FCT men vissa anslutningar triggade inte rabatten som vi var ute efter. Till slut löste resebyrån det.

Ok då förstår jag. Då tror jag ganska enkelt att när man "kringgår" det som var intentionen så blir det svårt. Point of Sales (POS) är viktigt: nu gissar jag att Lufthansa/Swiss UK inte får detta i sina mätetal och därmed känner inte dom för att betala för det. Det ingår kanske inte hellre i Lufthansa Sveriges mätetal så det finns hellre inte anledning för dom att betala. Det som resebyrån fixade borde Lufthansa också ha fixat via telefon.

Nu är 40.000kr sjukt mycket pengar, men för väldigt flygintresserade och Asien-fantaster så tipsar jag igen om att Swiss/Lufthansa First till Singapore från Sverige har både stopover ut/hem samt intressanta router:
/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
DUS/CGN-LH-SIN/SHA/SGN/JKT/HKT/HKG/BKK/BJS-WE/VN/TG/SQ/PR/
PG/OZ/NH/MI/MH/LH/KA/JQ/HX/GA/CX/CI/CA/BR/BL/3K-SIN
2. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
DUS/CGN-LH-SIN
3. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
DUS/CGN-LH-BKK-TG/SQ/LH-SIN

Mellan både Shanghai, Peking samt Hong Kong flyger Singapore Airlines med First som går att boka med denna. Jag personligen tycker att detta är bästa värdet för Swiss/Lufthansa eftersom det går att besöka upp till 3 destinationer i samma bokning (t.ex. Shanghai, Singapore och Hong Kong) samt flyga Lufthansa, Swiss, och Singapore Airlines First på samma bokning OCH besöka massor av FCL/FCT/HON samt Private Room.

Tyvärr är A380 rutterna med Singapore Airlines inte tillgängliga, det går bara att boka B77W. Men jag gissar att dyker man upp på flygplatsen tidigt så bokar kanske SQ om frågar man snällt.
Det skulle bli en maxad resa! Bokar man det med multi-segment funktionen på exempelvis Swiss.com?

Det skulle bli en maxad resa! Bokar man det med multi-segment funktionen på exempelvis Swiss.com?

Du måste ringa då SQ inte dyker upp. Jag ringer normal Swiss F eller Lufthansa F linjen för att boka. Sen ringer jag respektive bolags svenska nummer för att få biljetten utfärdat i SEK. Swiss slopar normalt telefonavgiften när det inte går att boka online

• Gilla
Reactions: CJR
OK, värt att fundera på! Man skulle alltså tex kunna åka ARN-SHA-SIN-HGK-ARN om jag förstår rätt?

OK, värt att fundera på! Man skulle alltså tex kunna åka ARN-SHA-SIN-HGK-ARN om jag förstår rätt?

Det går, men observera att Swiss flyger A340-300 på ZRH-PVG och det finns ingen exakt tidtabell när dessa är klara med renovering. Här skulle jag fundera på MUC-PVG som jag tror nu är A380 med Lufthansa.

• Gilla
Reactions: CJR
Toppen