Vojago
Medlem
Men vänta nu, blev ni nekade limo från en UK adress till LHR/LCY som var innanför zonen som erbjuds?
Ja, de hänvisade till att biljetten var köpt i Sverige.
Men vänta nu, blev ni nekade limo från en UK adress till LHR/LCY som var innanför zonen som erbjuds?
Ja, de hänvisade till att biljetten var köpt i Sverige.
Via Swiss.com eller Lufthansa.com i Sverige, eller via en resebyrå?
Via resebyrå. Vi hade vissa svårigheter att få till biljetten exakt som vi ville ha den på Lufthansas hemsida. Vi ville förstås ha så lång tid som möjligt på FCT men vissa anslutningar triggade inte rabatten som vi var ute efter. Till slut löste resebyrån det.
Det skulle bli en maxad resa! Bokar man det med multi-segment funktionen på exempelvis Swiss.com?Nu är 40.000kr sjukt mycket pengar, men för väldigt flygintresserade och Asien-fantaster så tipsar jag igen om att Swiss/Lufthansa First till Singapore från Sverige har både stopover ut/hem samt intressanta router:
/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
DUS/CGN-LH-SIN/SHA/SGN/JKT/HKT/HKG/BKK/BJS-WE/VN/TG/SQ/PR/
PG/OZ/NH/MI/MH/LH/KA/JQ/HX/GA/CX/CI/CA/BR/BL/3K-SIN
2. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
DUS/CGN-LH-SIN
3. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
DUS/CGN-LH-BKK-TG/SQ/LH-SIN
Mellan både Shanghai, Peking samt Hong Kong flyger Singapore Airlines med First som går att boka med denna. Jag personligen tycker att detta är bästa värdet för Swiss/Lufthansa eftersom det går att besöka upp till 3 destinationer i samma bokning (t.ex. Shanghai, Singapore och Hong Kong) samt flyga Lufthansa, Swiss, och Singapore Airlines First på samma bokning OCH besöka massor av FCL/FCT/HON samt Private Room.
Tyvärr är A380 rutterna med Singapore Airlines inte tillgängliga, det går bara att boka B77W. Men jag gissar att dyker man upp på flygplatsen tidigt så bokar kanske SQ om frågar man snällt.
Det skulle bli en maxad resa! Bokar man det med multi-segment funktionen på exempelvis Swiss.com?
OK, värt att fundera på! Man skulle alltså tex kunna åka ARN-SHA-SIN-HGK-ARN om jag förstår rätt?
Stop-over får vara max 24 h, eller hur?