Senaste nytt

2-4-1 Eurobonus/Amex voucher - Med drömmar till Japan

Bailey

Ny medlem
Tjena,
Jag och sambon har en 2-4-1 Eurobonus/Amex voucher som går ur vid årsskiftet. Vi har länge fantiserat och drömt om att ta oss till Japan/Tokyo. Pga jobb har vi tyvärr endast ett resfönster i Mars/april vilket givetvis gör vårt sökfönster bra mycket svårare och efter en handfull samtal till SAS och rekande på Awardfares etc hittar vi just nu ingenting... Därför; Någon av er som har erfarenhet av SAS/skyteam och om de brukar släppa fler resor närmre årsslutet? Är Tokyo generellt ett svårt resmål att ta sig till med en 2-4-1 voucer? Skickar med nedan mall så kanske ni får ett något mer hum om hur vi tänker..
Tacksam för all hjälp jag/vi kan få!

Allt gott!

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm, Köpenhamn (ser inga problem med att flyga från Amsterdam/paris heller)
  2. Var är din destination? Tokyo
  3. När vill/behöver du resa ut? 25:e mars +/- 10 dagar (slutet på Mars-mitten på april)
  4. När vill/behöver du komma hem? Jag måste jobba från den 25:e april så hemma senast 24 april
  5. Hur länge vill du vara borta? -- 14-17 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Allt från Ekonomi till Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med SkyTeam givet (2-4-1 voucher)
  9. Vad är din budget? (per person) max 20.000 SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid som möjligt (men givetvis beredd på 1 till två mellanlandningar)
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte tänkt

Tjena,
Jag och sambon har en 2-4-1 Eurobonus/Amex voucher som går ur vid årsskiftet. Vi har länge fantiserat och drömt om att ta oss till Japan/Tokyo. Pga jobb har vi tyvärr endast ett resfönster i Mars/april vilket givetvis gör vårt sökfönster bra mycket svårare och efter en handfull samtal till SAS och rekande på Awardfares etc hittar vi just nu ingenting... Därför; Någon av er som har erfarenhet av SAS/skyteam och om de brukar släppa fler resor närmre årsslutet? Är Tokyo generellt ett svårt resmål att ta sig till med en 2-4-1 voucer? Skickar med nedan mall så kanske ni får ett något mer hum om hur vi tänker..
Tacksam för all hjälp jag/vi kan få!

Allt gott!

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm, Köpenhamn (ser inga problem med att flyga från Amsterdam/paris heller)
  2. Var är din destination? Tokyo
  3. När vill/behöver du resa ut? 25:e mars +/- 10 dagar (slutet på Mars-mitten på april)
  4. När vill/behöver du komma hem? Jag måste jobba från den 25:e april så hemma senast 24 april
  5. Hur länge vill du vara borta? -- 14-17 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Allt från Ekonomi till Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med SkyTeam givet (2-4-1 voucher)
  9. Vad är din budget? (per person) max 20.000 SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid som möjligt (men givetvis beredd på 1 till två mellanlandningar)
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte tänkt
Tokyo är ett populärt resmål så svårt. Bara så vi förstår rätt, hur många eurobonuspoäng har du tillgängliga?

Tyvärr vill du resa till Tokyo mitt i körsbärsblomningen, som är högsäsong för turismen. Så det lär vara extra stort tryck på biljetter just då.

Här är ett alternativ som syns på SAS hemsida just nu

Screenshot 2025-11-05 201746.jpgmen behövs flyg tor från Seoul till Tokyo. Kanske köp för den resan kan vara ett alternativ.

Last edited:
Toppen