Senaste nytt

2-4-1 Awards-resa Stockholm-Singapore t/r

JacobGBG

Medlem
Nej, går numera att boka en t o r med mixed class F,C om man ringer in, då betalar man bara 50%av F t o r plus 50% av C t o r.

Det är ju kalas! Att få till 1st F leg på en ToR kan vara knepigt, men att få det både in och ut är rena rama svartkonsten, denna ändring är ju en oerhörd QoL förbättring för EB.
 

Alf

Medlem
Går det verkligen att boka First på hemsidan? Jag har aldrig fått upp First utan har fått ringa Tallin för dessa platser.
 

bachelor

Medlem
Semi off topic och rookie question, men när folk skriver ringa Tallinn, menar man då detta nummer nedan? Ligger den kundtjänsten i Tallinn?
  • För att boka SAS Amex 2f1: +46 18480 9167
 

Canadien

Medlem
Det är väl fortfarande inte klarlagt vad som gäller om det är en SAS bokning ena vägen? dvs. 50% av SAS
och 50% *A i Business eller First
Nej korrekt, har bara bokat mixed class med enbart Star. Man får väl räkna med att det är Star tabell som gäller även om det skulle vara ren SAS ena hållet, så blir det en bonus ifall det skulle bli lägre
 

LinuxSam

Medlem
Kan infoga att jag själv bokat en award-resa KRN-ARN-LHR-SIN SIN-LHR-FRA-ARN-KRN med Singapore Airlines mellan LHR och SIN. Dock i business class och inte First. Läste på och såg att Singapore Airlines har lika breda säten i Businessclass som Lufthansa har i sin First. Sedan så ville jag prova A380 också... Jag försökte boka online men fick inte igenom det och när jag försökte ringa "Tallin" så var det "tekniskt fel". Så jag ringde den vanliga kundtjänsten i Sverige och pratade med en trevlig tjej som jag tror hette Ulrika. Hon löste allt och applicerade även 2-4-1 vouchern utan att jag behövde blanda in Tallin.

/Sam
 

molntankar

Medlem
Jag tänkte att jag skulle tala om hur det hela slutade med den här historien.

Efter överläggning och fundering så har jag nu bokat en resa i slutet av året (december) till strax efter nyår.
Stockholm - Singapore t/r , 2 personer, i business class.

Jag var tvungen att ringa till Tallinn eftersom att SAS system för online-bokning ligger nere. Det gick oerhört smidigt allting, mycket bra service och helt problemfritt. Det var ju första gången för min del.

Tack till alla ni som gav input i den här frågan. Nu ska jag vänta hela året och se fram emot min resa!
 
Toppen