Senaste nytt

16 rader med SAS Plus- Hur vanligt är det?

Idag kunde man uppleva 16 rader(!) PLUS ombord SK1819.

En baksida med 16 rader PLUS är helt klart upplevelsen med en av de mest märkliga boardingar jag någonsin varit med om, när mer än halva planets passagerare kastar sig fram för att just dom har priority boarding och ska stå först i kön framför ”alla andra”..... japp det var givetvis höstlovsfirare det handlar om.
Förstår att de tagit bort riktiga glas på sådana flygningar...

När jag skulle flyga hem från Visby under Almedalsveckan för några år sedan så var det en rad med Go och resten Plus.
SAS sätter ju in ganska många extraflyg just den här veckan så det är ju såklart inte vanligt att det är så på den sträckan.

När jag skulle flyga hem från Visby under Almedalsveckan för några år sedan så var det en rad med Go och resten Plus.
SAS sätter ju in ganska många extraflyg just den här veckan så det är ju såklart inte vanligt att det är så på den sträckan.
Nu är det ju kanske dåligt med servering men snacka om snopet om man vill ha något ur vagnen som måste först försöka säljas till raden längst bak
;)

Skulle dock tro att den absoluta majoriteten ska åka skidor...

Svar på riktigt gammalt inlägg, men ändå.
För skidåkare som har mycket bagage kan väl prisskillnaden mellan plus och go + betala extra för extra väska vara så att det nästan lönar sig med plus, och då får man de andra plus-fördelarna också.

Toppen