Senaste nytt

16 rader med SAS Plus- Hur vanligt är det?

John Mack

Medlem
När jag skulle checka in för morgondagens flight till Geneve så såg det ut som att det är 16 SAS plus rader. Hur vanligt är det?

Det kom också upp ett meddelande om att planet är fullbokat och att de därför söker folk som går med på en ombokning mot kompensation. Hur ofta händer det?

Populär sportlovsflight...
 

Agö

Medlem
När jag skulle checka in för morgondagens flight till Geneve så såg det ut som att det är 16 SAS plus rader. Hur vanligt är det?

Det kom också upp ett meddelande om att planet är fullbokat och att de därför söker folk som går med på en ombokning mot kompensation. Hur ofta händer det?

Populär sportlovsflight...
Tänker du på Genève specifikt eller Plus i allmänhet?
 

AABack2ARN

Medlem
Tycker nog det är lite skillnad på flygen i huvustadstriangeln och linjen Köpenhamn-Geneve (till exempel) men också jag har sett 10-15 rader på London-flighterna även om det tillhör ovanligheterna. Hade i storleksordningen 15 rader Plus på Nice-Oslo vid ett tillfälle. Vi var totalt tre personer i Plus-kabinen :). Anledningen var vikt och balans för det var nämligen bara ett tiotal personer i Go och de behövde alla sitta i den bakre delen av kabinen. Men luftigt och skönt var det ;)
 

jsn

Medlem
Sett 10-15 rader Plus till/från Dublin ett antal gånger. Ibland har det varit 3 personer i Plus och nästa fullsmockat i Go, men då har man iaf kunnat distansera sig från ekonomi.
 
Idag kunde man uppleva 16 rader(!) PLUS ombord SK1819.

En baksida med 16 rader PLUS är helt klart upplevelsen med en av de mest märkliga boardingar jag någonsin varit med om, när mer än halva planets passagerare kastar sig fram för att just dom har priority boarding och ska stå först i kön framför ”alla andra”..... japp det var givetvis höstlovsfirare det handlar om.
 
Toppen