Senaste nytt

15 nya SAS linjer från Köpenhamn sommaren 2025

Kanske det. Men nu när de drog ner verksamheten på GOT. Vad hjälpte det dig om någon pajsare skulle skriva att den minsann har närmare till ARN eller CPH. Jag skiter väl fullständigt om hälften här har närmare eller tycker bättre om CPH än ARN. För mig är det ett uselt beslut med SAS neddragningar på ARN. Med största sannolikhet ett dåligt beslut även för Sverige som stort.

Jag tror att SAS brist på långdistansflyg på Arlanda kan vara bra för svenska konsumenter med mer konkurrenskraftiga transatlantiska flygpriser i ekonomiklass och i businessklass.

Finnair‘s Asian strategy is what made it possible for Finnair’s North American route network to expand despite: 1) Helsinki being even more on the periphery to North America’s population centers than Stockholm; and 2) Helsinki having been significantly less relevant to North American cruise traffic demand than Stockholm when Finnair went for its Asia-heavy strategy and stuck to it.
Den var också endast möjligt för Finnair eftersom de hade tillstånd till många fler överflygningar över Ryssland.

Det återstår att se på lite längre sikt hur det går för dem nu när det inte är en möjlighet alls längre.

inte sett detta i någon annan tråd - men SAS utökar flera linjer sommaren 2025, bland annat dubblar man antalet avgångar till München och ökar GBG till CPH från 21 till 28 avgångar i veckan IMG_7723.jpeg

Attachments

• IMG_7724.jpeg
    IMG_7724.jpeg
    658,7 KB · Visningar: 114
Mitt första TKU-CPH och planet är fullbokat överraskande nog.
Tippar på nedläggning av linjen oberoende :) innan årets slut

Fanns de som tyckte 13 av 15 sommarrutter från Kastrup var en skevhet till dansk förmån.

Inför vintern är 6 av 6 nya rutter från CPH och av de 22 sommarturerna som blir året runt är samtliga 22 från CPH.

Bra för bolaget med en hub, lite trist för avkroken Arlanda.

SAS öppnar en linje till Wien från i höst noterar jag. Med tanke på att det går ca 10 direktflyg per dag från Skandinavien till Wien är det bra att SAS/SkyTeam också trafikerar sträckan.

Detta är den destination som är mest glädjande för egen del. Lite synd att det bara är en morgontur om dagen eftersom hemresan troligen blir för tidig.
Hade gärna sett en eftermiddagstur också som hade vänt tillbaka hem lite senare.

Detta är den destination som är mest glädjande för egen del. Lite synd att det bara är en morgontur om dagen eftersom hemresan troligen blir för tidig.
Hade gärna sett en eftermiddagstur också som hade vänt tillbaka hem lite senare.
Håller helt med. Wien är den destination jag reser mest till och i regel dit på eftermiddagen och hem på kvällen. D.v.s. tiderna med SAS lär sällan passa mig.

Toppen