Senaste nytt

15 bolag utan status

Välkommen till Xiamen! Ditt plan parkerade just utanför loungen.
Jag själv boardar till Taipei om en kvart ca.
IMG_0779.jpeg

Första flygningen var trevlig, bra service och maten var faktiskt riktigt över förväntan! Bättre mat än jag fått på long haul business med många carriers.

Eftersom jag hade fixat visum gick immigration på två minuter, ingen kö. Priority i säkerhetskontrollen till inrikesterminalen. Tog nog bara 20 min från landning till jag var framme på first class xiamen loungen (men finns bara business inrikes?... ) loungen är även den bättre än många guld lounger för internationella flyg. Sköna stolar, bra mat osv. Inte superstor men förståeligt.

Aldrig fått så många stämplar på ett boardingkort som här däremot, värt o spara..

Attachments

• 20241203_134215.jpg
    20241203_134215.jpg
    {memory} MB · Visningar: 102
  • 20241203_142444.jpg
    20241203_142444.jpg
    {memory} MB · Visningar: 88
  • 20241203_163050.jpg
    20241203_163050.jpg
    {memory} MB · Visningar: 87
Boarding med buss här. Vi i business fick dock åka vår egna privata! Nyare kärra än förra här, lyxigt för inrikes helt klart.

Servicen börjar bra också, dricka, varm handduk, presentation av alla snacks man kan välja på efter start, förbeställning av dricka också.

Attachments

• 20241203_175728.jpg
    20241203_175728.jpg
    {memory} MB · Visningar: 98
  • 20241203_180325.jpg
    20241203_180325.jpg
    {memory} MB · Visningar: 127
Kenya airways var som förväntat fullt av poängsökare. Pratade med en del, var både par, folk som reste ensamma och till och med en familj med barn o allt (där blir många miljoner...). Hörde att över 500 pers på bara två olika asiatiska forum höll på med detta, så det är inte lite folk!

Passade på o besöka premium lounge i Guangzhou, helt ok men inget särskilt. Hade en trevlig noodle bar dock! Drack något som hette pineapple beer drink. Som var pineapple drink bara egentligen ..

Själva flygningen var också helt ok, 787 o kollade en film. Bra service, standard servering.

Just nu njuter jag av en heldag i Bangkok, första ordentliga dagen under hela Asien delen pga tidsbrist och detta var min backupdag om något sket sig. Men allt gick perfekt, har bara China Eastern kvar via Shanghai sen LCC hem. Bor på ibis Sukhumvit 4, nära allt och pool o bar på 25e våningen. Trevligt hotel! Visste däremot inte exakt vilket område jag valt... (ni som vet, vet)

Poängen trillar även in överallt ifrån, saknar nu bara China Airlines samt Kenya vilket jag precis flög. Ser ut som detta blir en lyckad run!

Attachments

• 20241204_185548.jpg
    20241204_185548.jpg
    {memory} MB · Visningar: 100
  • 20241205_101054.jpg
    20241205_101054.jpg
    {memory} MB · Visningar: 98
  • 20241205_153415.jpg
    20241205_153415.jpg
    {memory} MB · Visningar: 99
Kenya airways var som förväntat fullt av poängsökare. Pratade med en del, var både par, folk som reste ensamma och till och med en familj med barn o allt (där blir många miljoner...). Hörde att över 500 pers på bara två olika asiatiska forum höll på med detta, så det är inte lite folk!

Passade på o besöka premium lounge i Guangzhou, helt ok men inget särskilt. Hade en trevlig noodle bar dock! Drack något som hette pineapple beer drink. Som var pineapple drink bara egentligen ..

Själva flygningen var också helt ok, 787 o kollade en film. Bra service, standard servering.

Just nu njuter jag av en heldag i Bangkok, första ordentliga dagen under hela Asien delen pga tidsbrist och detta var min backupdag om något sket sig. Men allt gick perfekt, har bara China Eastern kvar via Shanghai sen LCC hem. Bor på ibis Sukhumvit 4, nära allt och pool o bar på 25e våningen. Trevligt hotel! Visste däremot inte exakt vilket område jag valt... (ni som vet, vet)

Poängen trillar även in överallt ifrån, saknar nu bara China Airlines samt Kenya vilket jag precis flög. Ser ut som detta blir en lyckad run!

Kommer inte ihåg vart jag läste det, kanske här på BC - men denna kampanj har fått enormt stort intresse i Sydkorea. Ska bli intressant om SAS väljer att gå ut med hur många som klarade detta. Personligen trodde jag nog att det endast skulle vara några 100-tals personer, men känslan när man läser online är ju att vi pratar 1000-tals personer. Känns som att det kan bli överflöd av eurobonus-poäng och att ytterligare devalvering kan vänta.

När man läser om sånt börjar man undra om detta kommer vara bra för SAS ekonomi? Kommer inte finnas några awards att boka kommande åren om alla som lyckats ska bränna sina miljoner med EB-poäng.

Kommer inte ihåg vart jag läste det, kanske här på BC - men denna kampanj har fått enormt stort intresse i Sydkorea. Ska bli intressant om SAS väljer att gå ut med hur många som klarade detta. Personligen trodde jag nog att det endast skulle vara några 100-tals personer, men känslan när man läser online är ju att vi pratar 1000-tals personer. Känns som att det kan bli överflöd av eurobonus-poäng och att ytterligare devalvering kan vänta.
Även om 1000 pers i Sydkorea klarar utmaningen, hur ska de nyttja poängen? De flesta svenskar bokar resor Europa till nordamerika eller Sydostasien, det är nog inte vad folk i Sydkorea kommer boka.

När man läser om sånt börjar man undra om detta kommer vara bra för SAS ekonomi? Kommer inte finnas några awards att boka kommande åren om alla som lyckats ska bränna sina miljoner med EB-poäng.
Rent ekonomisk kronor och ören är det nog extremt dåligt.
Tar man istället detta på marknadsföringsbudget så är det möjligt SAS bästa marknadsföringskampanj någonsin.

Toppen