Senaste nytt

14 flyg och 23000 miles - resan söderut har börjat

d3d7c5db6727d09e65a463f33afcd868.jpg

Nu har jag haft några dagar i Bariloche så nu är dags att flyga vidare, till lite kalvning så vart ska jag då?

Last edited:
1594169e025b90c0bb6a4aa86a2470dc.jpg

Det är den ”argentinska sjön”, ny utsikt från hotellet inte Vilhemina bay utan närmare Upsala

;) så var är jag då?
Nu har du väl ändå ganska exakt beskrivit var du är. Argentinska anderna, någonstans vid largo Atgentinos. För att kunna ge det svaret så måste jag nog kika på en karta. :)

Edit: Enligt kartan så är den enda större orten med flygplats i området El Calafate.

Med snökanoner och annat runt hörnet i Sverige verkar detta vara ett bättre ställe att spendera tiden på... Vad använder du för bolag för inrikesflygningar och vad är det för prisbild?

Med snökanoner och annat runt hörnet i Sverige verkar detta vara ett bättre ställe att spendera tiden på... Vad använder du för bolag för inrikesflygningar och vad är det för prisbild?

Inrikes har jag bokat rundresan med Aerolineas Argentinas förutom segmenten med Andes,prisbilden låg rätt dyrt för jag var lite sen på avtryckaren. Kostade ca 10.000 kr missade priset på 7.000kr med en halv dag.

Här har jag vandrat på Glaciären Perito Moreno, vandrat i den förstenade skogen och i El Chalten där landskapen är fantastiska.
Bilder kommer när jag kommer till bra uppkoppling.

Idag så väntar en ny destination, där ska det regna så ush vilken skillnad från solskenet här i El Calafate.
Så vart kan jag vara på väg nu?

Toppen