Senaste nytt

12 flighter på en vecka när man har semester

Har stött på lite problem på resan. Skulle öppna min incheckade väska imorse för att byta skor och ta ut ett ombyten att ha i handbagaget. Koden på låset accepterades dock inte, testade alla 1000 kombinationer utan att den öppnades. Googlade lite om vad man kan göra och se guider som finns för att öppna låset resulterar bara i den kod jag har utan att den öppnas.

Vi hade ett liknande problem för några år sedan med en Samsonite resväska. Det var på Arlanda flygplats.
Då gick vi till Tullen och frågade om de kunde hjälpa. Problemet var löst inom en minut och vi fick den rätta kod som på nåt sätt ändrades av sig själv.

Hoppas att det hjälper.

Last edited:
Jag gick igenom alla kombinationer utan att det öppnades så tror den pajat.
@nota bene har du tips på väskbutik som kan lösa problemet? :)
Vilken stad är du på väg till från ICN? Antar att det är HK då du ställde frågan till mig?

Någon av de registrerade återförsäljarna bör vara villiga att hjälpa till. Tror det finns en på Sheraton där jag brukar bo och även i köpcentret vid admiralty där Conrad ligger.

Jag förutsätter att det är trasigt lås och inte bara kombinationen som råkat ändras.

Vilken stad är du på väg till från ICN? Antar att det är HK då du ställde frågan till mig?

Någon av de registrerade återförsäljarna bör vara villiga att hjälpa till. Tror det finns en på Sheraton där jag brukar bo och även i köpcentret vid admiralty där Conrad ligger.

Jag förutsätter att det är trasigt lås och inte bara kombinationen som råkat ändras.
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 40 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jo nästa stopp blir Hong Kong. Är i FCT nu i ca 2h till. Lite som att åka sas till HK för en dag fast bättre :)

Googla varianter på
How to open xx suitcase without a key
Unlock TSA Combination Lock
osv.
så får du skrämmande många tips
Precis det jag gjort och den hamnar då på min kod men låset öppnar sig inte och jag har testat alla kombinationer utan lycka.

Precis det jag gjort och den hamnar då på min kod men låset öppnar sig inte och jag har testat alla kombinationer utan lycka.
Det råkar inte vara en Rimowa? Vet att de har haft problem med dålig kvalitet på sina lås på en del modeller. I så fall åtgärdar de gratis på närmaste återförsäljare.

Det råkar inte vara en Rimowa? Vet att de har haft problem med dålig kvalitet på sina lås på en del modeller. I så fall åtgärdar de gratis på närmaste återförsäljare.
Nope, American Tourister eller vad de heter, fick den i utbyte när de hade sönder en annan väska. TSA007 heter låset i alla fall.

Toppen