Senaste nytt

1110 p för 1 kr - prenumeration DN

Moco

Medlem
Fast här handlar det ju inte om en underleverantör, utan en oberoende partner. Framgår antagligen ganska tydligt om man faktiskt läser igenom villkoren innan (vilket självklart ingen gör, men de finns där). Sas har bara gett dem tillåtelse att använda deras varumärke.

Villkor eller inte så ligger det ju fortfarande i företagets (SAS) intresse att den man nu låter använda företagets varumärke sköter det väl. De kommer ju i slutändan inte undan att tilldela kunderna poäng, oavsett hur de friskriver sig, så länge man varit inloggad och genomfört köpet på föreskrivet sätt. Annars handlar det ju bl.a. om vilseledande marknadsföring. Sköter de sig inte tycker jag det är fullt rimligt att man som kund påtalar det för SAS. Börjar många klaga lär nog "samarbetet" avslutas. Dessutom, om det nu är något medierna gillar så är det billig skit som detta, så att få igång ett drev lär inte vara svårt. Ligger helt klart i SAS intresse att slänga ett öga på det.
 

Travler

Medlem
Jag håller med om att det i många fall finns mer att önska från SAS hemsida, framförallt när det gäller Eurobonus poäng. Tycker det allt för ofta strular och att man inte får någon kontakt när man felanmäler.
Däremot är jag riktigt hur SAS har skött inställda flyg med allt från hotel, ombokning och sedan ersättning enligt EU 261/2004 (från första mail om anspråk fanns pengarna på kontot inom 5 dagar)
 

Maja

Medlem
Är det någon som blivit debiterad 1kr än? Jag kan inte se någon debitering. Ser att jag har 1110p som ingående poäng i shoppingportalen men sen händer ingenting mer. Någon som gått vidare och hur i så fall?
 

mha321

Medlem
Villkor eller inte så ligger det ju fortfarande i företagets (SAS) intresse att den man nu låter använda företagets varumärke sköter det väl. De kommer ju i slutändan inte undan att tilldela kunderna poäng, oavsett hur de friskriver sig, så länge man varit inloggad och genomfört köpet på föreskrivet sätt. Annars handlar det ju bl.a. om vilseledande marknadsföring. Sköter de sig inte tycker jag det är fullt rimligt att man som kund påtalar det för SAS. Börjar många klaga lär nog "samarbetet" avslutas. Dessutom, om det nu är något medierna gillar så är det billig skit som detta, så att få igång ett drev lär inte vara svårt. Ligger helt klart i SAS intresse att slänga ett öga på det.
Absolut. Man bör påpeka för dem när deras partner gör ett dåligt jobb så att de kan ligga på den eller avsluta samarbetet om det inte fungerar.

Men det kommer inte att hjälpa för att lösa det nuvarande ärendet. Men om tillräckligt många påpekar det så kanske det hjälper för framtiden.
 

Gummaron

Medlem
För ca 1 timme sen ramlade ett mail in:
SAS DN.jpg

Köpet är borttaget från Upcoming Point Transfers i SAS Online Shopping-portalen och syns inte heller under Transferred Points. Jag ser att jag har fått poängen hos SAS men de syns inte än i aktivitetslistan.
 

Gus

Medlem
För mig har det inte ens dragits några pengar än :(
Det kommer inte dras någon 1 kr. Enligt dn så drar de bara 1 kr om prenumerationen övergår i en tillsvidareprenumeration, alltså efter 1 månad.
För en tid sen syntes mina 3 köp under kommande insättningar. Nu är 2 av dom spårlöst borta.
Likadant för mig! Jag hade 13 köp under kommande insättningar, nu bara 1 kvar. Riktigt dåligt tycker jag. Det stod ingenstans att man bara fick poäng för ett köp. Jag passade på att köpa en prenumeration i present till flera vänner.
 
Toppen