Fast här handlar det ju inte om en underleverantör, utan en oberoende partner. Framgår antagligen ganska tydligt om man faktiskt läser igenom villkoren innan (vilket självklart ingen gör, men de finns där). Sas har bara gett dem tillåtelse att använda deras varumärke.
Villkor eller inte så ligger det ju fortfarande i företagets (SAS) intresse att den man nu låter använda företagets varumärke sköter det väl. De kommer ju i slutändan inte undan att tilldela kunderna poäng, oavsett hur de friskriver sig, så länge man varit inloggad och genomfört köpet på föreskrivet sätt. Annars handlar det ju bl.a. om vilseledande marknadsföring. Sköter de sig inte tycker jag det är fullt rimligt att man som kund påtalar det för SAS. Börjar många klaga lär nog "samarbetet" avslutas. Dessutom, om det nu är något medierna gillar så är det billig skit som detta, så att få igång ett drev lär inte vara svårt. Ligger helt klart i SAS intresse att slänga ett öga på det.