Senaste nytt

10000 en-poäng vid kostnadsfritt hembesök av Härjedalskök

Nytt erbjudande. Kräver hembesök från Härjedalskök men ger 10000 eb-poäng.
De ringde upp mig och hade frågor om vilket kök jag hade tänkt mig etc. De sa att ett besök tog 2-4 timmar och att poängen delades ut endast efter att de gett en riktig offert. Någon som haft ett besök redan och kan bekräfta att besöket tog så pass lång tid?

De ringde upp mig och hade frågor om vilket kök jag hade tänkt mig etc. De sa att ett besök tog 2-4 timmar och att poängen delades ut endast efter att de gett en riktig offert. Någon som haft ett besök redan och kan bekräfta att besöket tog så pass lång tid?
Men snälla, dom vet inte vilka dom har och göra med...
Vi hämtar bilar som vi låter stå kvar hos uthyraren för poäng, köper linsvätska trots att man inte använder linser eller reflexvästar för att...

Last edited:
Börjar låter som försäljning av timeshare. De ska nöta ner sig, få dig att känna dig skyldig att köpa något eftersom den snälla försäljaren har lagt ner så mycket tid...

Vet ej om jag hade nappat även om jag var intresserad av ett nytt kök.

Jag blev också uppringd i fredags. Verkar helt klart som att de försöker rensa ut de som inte är seriöst intresserade. Nu står jag iofs faktiskt i läget att jag på riktigt funderar över om/hur jag ska göra en köksrenovering, så inga problem för min del (även om jag inte kommer ta köpbeslut på några år så vill jag få bättre grepp på alternativ och kostnad). De sa att de var väldigt hårt bokade nu så det kan dröja ett tag innan den kan komma, samt att det var väldigt viktigt att "alla beslutsfattare" var med när de kommer.

Blev uppringd och verkade som säljaren inte ville komma i onödan. Ställde mycket frågor, till slut orkade jag inte försöka låtsas att jag behövde göra om något så vi skippade besöket. Inte som Bjurfors som alltid kommer ut oavsett :)
Bjurfors har intresse att komma ut även om man inte är i säljtankar. Situationen kan ändras när som helst och till slut kommer de flesta att sälja sin bostad. De har oftast luckor i schemat under veckan och lämnar en värdering med visitkort som troligen tas fram först när det till slut är dags för försäljning. Inte riktigt så med kök. Många kök renoveras när folk först flyttar in. Inte lika säkert att du ta fram den offerten på ett nytt kök i din gamla bostad när du ska göra om köket i ditt nya.

Många kök renoveras när folk först flyttar in. Inte lika säkert att du ta fram den offerten på ett nytt kök i din gamla bostad när du ska göra om köket i ditt nya.
Säger inte att du har fel i faktat kring när de flesta renoveringar sker, men med den logiken är en sådan här kampagn ganska meningslöst. Då skulle man bara träffa extremt få, som just när kampanjen går redan har fått tillträde till en ny bostad men inte ännu påbörjat renoveringen (eller ens valt leverantör).

Mer troligt (om de tänkt igenom saken överhuvudtaget), är att syftet trots allt är detsamma som Bjurfors; att man ska nöta in sitt varumärke, så att nästa gång en renovering kommer på tal, kommer man ihåg just Härjedalskök. Med mig själv som referens har det faktiskt fungerat, som sagt, kommer nog renovera om några år och hade innan detta aldrig hört talas om dem.

Toppen