Senaste nytt

10000 en-poäng vid kostnadsfritt hembesök av Härjedalskök

Visst kunde de avgränsat kampanjen bättre men de är väl nya gällande att erbjuda poäng. Men tror ni att de kommer vara sugna på att erbjuda fler kampanjer i fortsättningen om man driver på väldigt långt? Kommer det vara enklare för SAS att få andra att köpa in kampanjer från dem om det snurrar runt en erfarenhet om att det bara kommer leda till merjobb och tjafs snarare än merförsäljning? Är kanske en sak för stora telebolag och elbolag som de kan hantera men för mindre aktörer blir det nog inte så attraktivt.

Jag sa att mitt kök är 6 månader nytt men jag är ändå beredd att köpa nytt. Kort så slutade med att hon sa att det blir inget besök och la på.

Hur får jag poängen? Jag sa att hon var varmt välkommen.

Troligtvis vore de lämpligt om de kunde komma på fyra besök i rad, då övriga familjemedlemmar är intresserade av kök.
Nog för att du kanske kan tänka dig nytt kök efter 6 månader, men att även tycka att 3 familjemedlemmar också vill ha nytt kök är väl ändå lite taking the piss...

Tyvärr kommer nog ingen få ut något av denna kampanj, men Härjedals kök har lärt sig en läxa troligtvis framöver för hur man utformar en kampanj.

Som med allt annat så kan det vara bra att hålla lite låg profil om man vill gå under radan med något som vekrar lite för bra för att vara sant. Som med Reflexvästarna, man behövde inte beställa 100 stycken, eller med City Gross och köra 10 beställningar med ett jästpaketi varje beställning.
Vill man döda kampanjer och få företag att dra attention till något så går man all over the top, frågan är ju vem som vinner på det i längden...

Nog för att du kanske kan tänka dig nytt kök efter 6 månader, men att även tycka att 3 familjemedlemmar också vill ha nytt kök är väl ändå lite taking the piss...

Tyvärr kommer nog ingen få ut något av denna kampanj, men Härjedals kök har lärt sig en läxa troligtvis framöver för hur man utformar en kampanj.

Som med allt annat så kan det vara bra att hålla lite låg profil om man vill gå under radan med något som vekrar lite för bra för att vara sant. Som med Reflexvästarna, man behövde inte beställa 100 stycken, eller med City Gross och köra 10 beställningar med ett jästpaketi varje beställning.
Vill man döda kampanjer och få företag att dra attention till något så går man all over the top, frågan är ju vem som vinner på det i längden...
Jag håller med om att man inte ska vara girig. Samtidigt har de själva satt villkoren för kampanjen. Härjedalskök har ju troligen fått in tusentals leads och kontaktuppgifter genom detta.

Det hade inte varit svårt att formulera villkor som t.ex. att poäng ges först vid beställning av kök. Men enligt deras egna regler är motprestationen ett bokat och genomfört hembesök.
Nu väljer de dessutom själva vilka de faktiskt åker hem till genom att ringa runt likt telefonförsäljare. Då är det i slutändan deras ansvar hur kampanjen faller ut.

Ser för övrigt att de ändrat (?) till att erbjudandet gäller en gång per hushåll, det var ju smart att begränsa sig.

Jag håller med om att man inte ska vara girig. Samtidigt har de själva satt villkoren för kampanjen. Härjedalskök har ju troligen fått in tusentals leads och kontaktuppgifter genom detta.

Det hade inte varit svårt att formulera villkor som t.ex. att poäng ges först vid beställning av kök. Men enligt deras egna regler är motprestationen ett bokat och genomfört hembesök.
Nu väljer de dessutom själva vilka de faktiskt åker hem till genom att ringa runt likt telefonförsäljare. Då är det i slutändan deras ansvar hur kampanjen faller ut.

Ser för övrigt att de ändrat (?) till att erbjudandet gäller en gång per hushåll, det var ju smart att begränsa sig.
Att dem inte sysslar med välgörenhet förstår väl alla med ett normalt IQ.

Personligen skulle jag aldrig signa upp på en sån här typ av kampanj utan ambition att byta kök. För mig är det en moralisk fråga. Härjedalskök har nog lärt sig något men jag förstår inte varför man skall försöka tillskansa sig deras resurser i ett rent själviskt syfte.

Personligen skulle jag aldrig signa upp på en sån här typ av kampanj utan ambition att byta kök. För mig är det en moralisk fråga. Härjedalskök har nog lärt sig något men jag förstår inte varför man skall försöka tillskansa sig deras resurser i ett rent själviskt syfte.
Är ju inget krav för att byta kök utan mer som ”reklam” annars hade man fått 10k efter köp.

Vi har tankar på att uppgradera vårat befintliga kök men också titta på kök till nybygge men har inte fått någon kontakt med företaget. Riktigt oseriöst!

Har jag förstått det hela rätt, visar intresse hos Härjedalskök och får en offert, sedan ringer man Bjurfors och ber dom komma och värdera bostaden med ” nya köksofferten ” sedan skiter man i allt och tar en weekend resa med SAS?
Sedan berättar man det för en bekant eller jobbarkompis som utbrister, nu hänger jag inte riktigt med vad du säger!
Hoppas inte personen går in i badrummet och ser all linsväska och tvättbollar som man måste ha som BC medlem, och ska personen bo över en natt hos mig så får man säga att man skall gå och köpa en tidning när man skyndar sig till Scandic och inmundigar en gratisfrukost!
BC liv kan skapa magsår!

Toppen