Senaste nytt

100% extra Hilton poäng om du köper minst 5000p i november

TP12

Medlem
Har råkat ut för det på andra kedjor. Där har det tidigare varit utan resort fee men lagts till senaste åren.
Ok, Hyatt och Hilton tar inte ut på poängstays (Hyatt tar inte ut vid revenue heller om man är Globalist). IHG och Marriott, tex, har inget undantag för poängstays, vill minnas att du ofta använder IHG så då är det i enlighet med programmet.
 

M.K

Medlem
Varför skriver du om Hilton då @palmen utan erfarenhet av avgifter? Hilton behandlar oss bra här till skillnad från sämre kedjor som Marriott ;-)
 

taxvalp

Medlem
Visa bifogad bild 147785

Kontakta support nästa gång @palmen och hänvisa till villkoren om de envisas med avgift i repan.

Jag snittade knappa $0,06/p exl. Resort fee ( som blev borttagen) på mina stays sist så var nöjd med det. Med det sagt skulle jag inte köpa poäng nu med ovanligt dyr USD som gått ner lite från topp, men fortsatt nära 11sek.

Frågan är om det gäller även ”Destination fee”, som jag har fått betala även på poängbokning i USA. Korrekt enligt hotellet…

Uppdatering: Kollade just en kommande poängbokning där det tidigare stod 30$ per natt i ”destination fee” men de raderna är nu borta.
 
Last edited:
Toppen