Senaste nytt

100% extra Hilton poäng om du köper minst 5000p i november

IMG_3717.jpeg
IMG_3718.png
 

ARN01

Medlem
Lönar sig sällan även om det kan. Tagits upp i andrar trådar, tumregel är väl bokningar som gör att "fifth night free" triggas samt riktigt dyra anläggningar. Finns såklart säkert undantag men jag brukar helt enkelt räkna ut poängpriset i pengar och jämföra.
 
Last edited:

Kimmen00

Medlem
Lönade sig sjukt bra när jag köpte 100% bonusen i våras för att boka Hilton Tulum (Cancun) under Nyår. 5e natt gratis samt 70000 per natt när varje natt kostade 1100 dollar.. Så som du säger, sweet spot ger bra utväxling.
Samma med Hilton DC över fjärde juli. 800 dollar men 70000 poäng..
 

TP12

Medlem
Köpte lite poäng häromdagen för att boka fem nätter på Hilton Yala på Sri Lanka vilket var en bra deal (80 000 poäng * 4 vs ca USD 900 * 5)
 
Lönar sig sällan även om det kan.
Håller inte alls med. Tvärtom, det är väldigt vanligt att kunna hitta Hilton-bokningar där det är billigare med poäng än med pengar, i vart fall bokningar på jämna 5 dagar (om man är guld). Oändligt mycket enklare att hitta än när det gäller flyg.

Jag köper alltid upp max med poäng varje år under kampanjer som dessa, och sen jämför jag alltid de bokningar jag gör mellan pengar och poäng. Det är grovt räknat 50/50 vilket som blir billigast. Inte sällan kan man spara 25% eller mer genom att boka med poäng. Men även om man bara sparar 10%, så är 10% också pengar och det finns ingen downside med att betala mindre...

Grundförutsättningen är så klart att man faktiskt gör av med poängen man köper i relativ närtid; att bygga upp stora lager med poäng är alltid en risk.
 

palmen

Moderator
Som tips lönar det sig också ofta numera i USA som fortsatt kör med bluff och båg avgiften “Resort fee” för t ex free wifi. Denna ofta löjligt höga hitta-på avgift tas dock inte ut på rena poängbokningar.
Tyvärr har många börjat lägga till denna avgift även på poängbokningar.
 

M.K

Medlem
IMG_0079.jpeg


Kontakta support nästa gång @palmen och hänvisa till villkoren om de envisas med avgift i repan.

Jag snittade knappa $0,06/p exl. Resort fee ( som blev borttagen) på mina stays sist så var nöjd med det. Med det sagt skulle jag inte köpa poäng nu med ovanligt dyr USD som gått ner lite från topp, men fortsatt nära 11sek.
 
Last edited:
Toppen