Senaste nytt

1 Miljon Billiga resor! Boka senast 24 augusti 2017, res till 31/5 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bokade tre resor igår d 24 augusti 2017 under kampanjen, och nu idag d 25 är priset i stort sett detsamma. Priser nedan för exakt samma avgångar, Plus Saver, priset d 25 inom parenteser.

Aten (november) CPH/ATH/CPH – 2.048 SEK (2.051 SEK)
Amsterdam (januari) CPH/AMS/CPH – 1.902 SEK (1.901 SEK)
Malaga (februari) CPH/AGP/ARN/CPH – 2.878 SEK (2.875 SEK)

Rent språkligt utesluter "billiga priser" under kampanjen inte att priserna är lika billiga eller billigare utanför kampanjen, men det är vilseledande marknadsföring.

Fult av SAS.

Fast om kampanjpriserna redan var slut på dina flighter så är det ju inte så konstigt att de fortfarande kostar lika mycket - du bokade ju "ordinarie" pris till att börja med? De lovar ju inte att ALLA resor är rabatterade?

@Kelgris Du har ju bokat i Plus Saver och dessa priser var mig veterligen inte ens med i kampanjen, det var endast GO-priserna som var det. Är dessutom kampanjpriserna slutsålda så säljer de platser till ordinarie pris vilket vi som konsumenter inte ser vid en första anblick. Det går att lista ut när du har fått din e-ticket och du ser bokningsklassen. Dr. Miles har tidigare i tråden förklarat vilka bokningsklasser det brukar vara som säljs under dessa reor.

Jag bokade tre resor igår d 24 augusti 2017 under kampanjen, och nu idag d 25 är priset i stort sett detsamma. Priser nedan för exakt samma avgångar, Plus Saver, priset d 25 inom parenteser.

Aten (november) CPH/ATH/CPH – 2.048 SEK (2.051 SEK)
Amsterdam (januari) CPH/AMS/CPH – 1.902 SEK (1.901 SEK)
Malaga (februari) CPH/AGP/ARN/CPH – 2.878 SEK (2.875 SEK)

Rent språkligt utesluter "billiga priser" under kampanjen inte att priserna är lika billiga eller billigare utanför kampanjen, men det är vilseledande marknadsföring.

Fult av SAS.
Som andra redan påtalat så var inte plus på kampanj under denna rea, även om pluspriserna tenderar att gå ner lite under kampanjer för go ibland.
Det är bara ett visst antal biljetter som är rabatterade till från-priset, när dessa är sålda blir det dyrare och dyrare tills man når "ordinarie pris". Exempel på det är när jag och mina vänner bokade resa till Krakow under en och samma kampanj. Vi var totalt 7 personer som bokade och priserna var enligt följande
4 personer 650 kronor
1 person 750 kronor
1 person ca 900 kronor
1 person ca 1100 kronor

Som andra redan påtalat så var inte plus på kampanj under denna rea, även om pluspriserna tenderar att gå ner lite under kampanjer för go ibland.
Det är bara ett visst antal biljetter som är rabatterade till från-priset, när dessa är sålda blir det dyrare och dyrare tills man når "ordinarie pris". Exempel på det är när jag och mina vänner bokade resa till Krakow under en och samma kampanj. Vi var totalt 7 personer som bokade och priserna var enligt följande
4 personer 650 kronor
1 person 750 kronor
1 person ca 900 kronor
1 person ca 1100 kronor

Men det stod i banner att åk nu plus för bara 280 sek mera.
Då tro man ju att kanpanjen gäller i plus också.
Så förståd jag det i alla fall.
Men jag titta inte så noga på priserna utan köpt mest dit jag behövde åka
Men det blev ju dyrare ju länge man vänta.

Men det stod i banner att åk nu plus för bara 280 sek mera.
Då tro man ju att kanpanjen gäller i plus också.
Så förståd jag det i alla fall.
Men jag titta inte så noga på priserna utan köpt mest dit jag behövde åka
Men det blev ju dyrare ju länge man vänta.
Frånpriserna i plus är 280 kronor över go, så helt klart har det funnits plus-biljetter till dessa priser om man ska tro den infon.
I exemplet ovan som angavs så verkar det dock inte varit några kampanj plus priser som bokats då de antingen varit slut eller inte funnits på den destinationen av någon annan anledning.

Köpte en resa ARN-LAX i oktober strax innan kampanjen startade, då kostade Go strax över 4000 kr, men jag köpte Plus för 7444 kr. När kampanjen drog igång så sänktes Go-biljetten med ca 400 kr, men Plus-biljetten höjdes med 1200 kr. Idag kostar plus-biljetten ytterligare en tusenlapp. Antar att de höjer priset när de börjar ta slut.

Köpte en resa ARN-LAX i oktober strax innan kampanjen startade, då kostade Go strax över 4000 kr, men jag köpte Plus för 7444 kr. När kampanjen drog igång så sänktes Go-biljetten med ca 400 kr, men Plus-biljetten höjdes med 1200 kr. Idag kostar plus-biljetten ytterligare en tusenlapp. Antar att de höjer priset när de börjar ta slut.
Du har kanske missförstått den här kampanjen som vissa andra.
Den här kampanjen var endast i SAS Go, inte i SAS Plus.
SAS Plus priset du har bokat var standard SAS Plus erbjudande.

Det finns en tråd om detta.
[Premium Economy] Sverige-Världen T/R, SAS, från 7.350 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen