Då blir det MC före Amex Elite på alla utlägg i utlandet. Blir 7,5 nivåpoång/100 kr jämfört med Amex Elites 6/100 kr.Från mailet:
Se fram emot sommaren och dubbla poäng från 23 till 25 maj 2025 på alla köp med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium. Du får upp till 50 Bonuspoäng per 100 kronor, normalt upp till 25*.
Poängfesten fortsätter sedan under hela juli. Då får du 50 % fler poäng (30 Bonuspoäng/100 kr), när du betalar med kortet i lokal valuta på utlandsresan. Du får fler poäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen.
Registrera dig för båda kampanjerna med ett klick, senast 16 maj. Du får en bekräftelse via e-post inom några timmar.
Med nivåpoäng på Amex + ingen GBIT så känns det inte lika spännande som innan.
Dubbla poäng 23-25 Maj | Poäng per 100 SEK |
---|---|
SAS MC (SEK) - Bonuspoäng | 30p |
SAS MC (SEK) - Nivåpoäng | 7,5p |
SAS MC (Utländsk valuta) - Bonuspoäng | 40p |
SAS MC (Utländsk valuta) - Nivåpoäng | 10p |
SAS MC (SAS.se) - Bonuspoäng | 50p |
SAS MC (SAS.se) - Nivåpoäng | 12,5p |
Amex Elite - Bonuspoäng | 20p |
Amex Elite - Nivåpoäng | 6p |
50% mer poäng i utländsk valuta - Juli månad | Poäng per 100 SEK |
---|---|
SAS MC (Utländsk valuta) - Bonuspoäng | 30p |
SAS MC (Utländsk valuta) - Nivåpoäng | 7,5p |
Amex Elite - Bonuspoäng | 20p |
Amex Elite - Nivåpoäng | 6p |
Sen får man inte glömma att man får ju alltid minst 500 poäng från SAS MC. Så är man ute efter nivåpoäng så är dom första 33333 (SEK) på SAS MC dubbla poäng, som genererar 2500 nivåpoäng, "bortkastade". Dvs 33333 (SEK) på Amex genererar 2000 nivåpoäng + dom 500 man minst får på SAS MC.
Vid köp utländsk valuta är break-even ca 12500 och köp på sas ca 7600 kr.
Jag menar så härDu menar de första 13.333kr (x0,15=2000 bounuspoäng x0,25= 500 nivåpoäng) vid dubbelpoäng helg går du break even vid 6.666kr (i sek) 5000kr (i utländsk valuta).
Stämmer! Så gjorde jag förra året, ny Mac, ny skärm och lite andra prylar. BINGO !!Tänker jag fel nu eller om jag köper Zupergift med mitt MC och sen köper 2 st Iphones för Zupergiften så får jag poäng både för Zupergiftköpet och Iphoneköpet?
Fast hur menar du nu. Du får poäng när du köper presentkortet inte när du använder presentkortet? Om du fick ytterligare poäng vid själva köpet antar jag att du gjorde köp via SAS portal för webshopping i någon butik som ger poäng den vägen?Stämmer! Så gjorde jag förra året, ny Mac, ny skärm och lite andra prylar. BINGO !!