Senaste nytt

”Poängfest till Sommaren” - SAS EB MC-kampanj 23-25 maj + Hela juli 2025

Från mailet:

Se fram emot sommaren och dubbla poäng från 23 till 25 maj 2025 på alla köp med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium. Du får upp till 50 Bonuspoäng per 100 kronor, normalt upp till 25*.

Poängfesten fortsätter sedan under hela juli. Då får du 50 % fler poäng (30 Bonuspoäng/100 kr), när du betalar med kortet i lokal valuta på utlandsresan. Du får fler poäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen.

Registrera dig för båda kampanjerna med ett klick, senast 16 maj. Du får en bekräftelse via e-post inom några timmar.
Då blir det MC före Amex Elite på alla utlägg i utlandet. Blir 7,5 nivåpoång/100 kr jämfört med Amex Elites 6/100 kr.

Med nivåpoäng på Amex + ingen GBIT så känns det inte lika spännande som innan.

Som @Emil123 skriver - nu när Amex har tuffat till sitt erbjudande så är inte SAS MC lika attraktivt längre. Bättre på själva kampanjhelgen? Absolut! Men mer begränsningar och mindre "points for effort" när man försöker matcha in en poänghelg.

Lägg därtill att Amex allt som oftast har bättre valutakurs än SAS MC/SEB Kort.

Snabb översikt på hur poängintjäningen ser ut under vardera kampanjhelg:

Dubbla poäng 23-25 MajPoäng per 100 SEK
SAS MC (SEK) - Bonuspoäng30p
SAS MC (SEK) - Nivåpoäng7,5p
SAS MC (Utländsk valuta) - Bonuspoäng40p
SAS MC (Utländsk valuta) - Nivåpoäng10p
SAS MC (SAS.se) - Bonuspoäng50p
SAS MC (SAS.se) - Nivåpoäng12,5p
Amex Elite - Bonuspoäng20p
Amex Elite - Nivåpoäng6p

50% mer poäng i utländsk valuta - Juli månadPoäng per 100 SEK
SAS MC (Utländsk valuta) - Bonuspoäng30p
SAS MC (Utländsk valuta) - Nivåpoäng7,5p
Amex Elite - Bonuspoäng20p
Amex Elite - Nivåpoäng6p

Last edited:
Sen får man inte glömma att man får ju alltid minst 500 poäng från SAS MC. Så är man ute efter nivåpoäng så är dom första 33333 (SEK) på SAS MC dubbla poäng, som genererar 2500 nivåpoäng, "bortkastade". Dvs 33333 (SEK) på Amex genererar 2000 nivåpoäng + dom 500 man minst får på SAS MC.

Vid köp utländsk valuta är break-even ca 12500 och köp på sas ca 7600 kr.

Last edited:
Sen får man inte glömma att man får ju alltid minst 500 poäng från SAS MC. Så är man ute efter nivåpoäng så är dom första 33333 (SEK) på SAS MC dubbla poäng, som genererar 2500 nivåpoäng, "bortkastade". Dvs 33333 (SEK) på Amex genererar 2000 nivåpoäng + dom 500 man minst får på SAS MC.

Vid köp utländsk valuta är break-even ca 12500 och köp på sas ca 7600 kr.

Du menar de första 13.333kr (x0,15=2000 bounuspoäng x0,25= 500 nivåpoäng) vid dubbelpoäng helg går du break even vid 6.666kr (i sek) 5000kr (i utländsk valuta).

Du menar de första 13.333kr (x0,15=2000 bounuspoäng x0,25= 500 nivåpoäng) vid dubbelpoäng helg går du break even vid 6.666kr (i sek) 5000kr (i utländsk valuta).
Jag menar så här

Om jag skulle handla 13333 kr med Amex så får jag (x0,06) 800 nivåpoäng plus dom minsta 500 från MC = 1300 nivåpoäng totalt. Handlar jag 13333 kr bara med MC med dubbla poäng så får jag (x0,3x0,25) 1000 nivåpoäng totalt.

Om man tar 33333 kr med Amex så får jag 2000 nivåpoäng plus dom minsta 500 från MC = 2500 totalt
Handlar jag bara med MC så med dubbla poäng så får jag 2500 totalt. Dvs där är break-even.

Vet någon om det fortfarande går att tjäna poäng på att betala in förskottsbetalning till CSN via Betalo? Är ett smidigt sätt att maximera inköpen på dubbla poäng helgen tänker jag.

Stämmer! Så gjorde jag förra året, ny Mac, ny skärm och lite andra prylar. BINGO !!
Fast hur menar du nu. Du får poäng när du köper presentkortet inte när du använder presentkortet? Om du fick ytterligare poäng vid själva köpet antar jag att du gjorde köp via SAS portal för webshopping i någon butik som ger poäng den vägen?

En fråga som tangerar trådens ämne. Jag har kvalificeringsår som slutar 31/7. Jag kommer som det ser ut komma att vara mycket nära att kvalificera för diamond och kan tänka mig att köpa de sista poängen. Problemet är att jag inte vet exakt hur många poäng som saknas förrän jag får nivåpoängen vilket med juli-kampanjen för utomlandsköp då syns först omkring den 8/8. Hur var det nu? Om man avvaktar tills kvalificeringsperioden har passerats - bakdateras då status så jag kan hoppa över diamond-ribban fast kvaliceringsperioden är slut?

Toppen