Senaste nytt

”Bot bokar av” Star Alliance awardresor utan notis?

Lukas S

Medlem
Löte de detta direkt? Jag bad dem göra detta men fick besked de hör av sig igen....

Blev löst på första samtalet. Jag sa att detta hänt på flera tidigare bokningar och att de då löst det genom att köpa biljetter och sa något i stil med "jag utgår ifrån att ni gör detsamma nu" och poängterade hur viktig resan med exakt dessa tider var. On hold kanske 20 min - sen var det bokat och klart.

Mitt tips är att bara fortsätta ringa. Vänta inte på att de ska återkomma. Igår krävdes det nio samtal från mig, idag hade jag tur och fick det löst på första.
 

Linmet

Medlem
Mina biljetter är borta. De kan ej boka reveneue. Vägrar ersättning. vill jag ska boka TAP och betala nya skatter utan att först få tillbaka de ca 9k jag redan ligger ute med. Blev en ganska lång dialog om att det är helt orimligt jag ska betala 10k till för sämre biljetter utan att få tillbaka de gamla. Vilket jag inte tänker göra utan att först få tillbaka pengarna. Han skickade ärendet till supervisor....

Därmed ska jag tydligen nu få tillbaka alla skatter poäng och vouchers....

Fruktansvärt besviken och försöker ringa talinn igen för att ta det ett varv till med någon annan.

Frågar om de tänker ersätta detta på något vis. Han svarar nej. Varpå jag frågar om han tycker det är rimligt. Han svarar att han inte kan bedöma det och ber mig fylla i något formulär på hemsidan....

Jävligt märkligt vissa får revenue och vissa blir totaltvägrade viilket jag nämnde.
Kan säga att jag varit extremt trevlig, saklig i mitt bemötande.
 

FilipJ

Medlem
Mina biljetter är borta. De kan ej boka reveneue. Vägrar ersättning. vill jag ska boka TAP och betala nya skatter utan att först få tillbaka de ca 9k jag redan ligger ute med. Blev en ganska lång dialog om att det är helt orimligt jag ska betala 10k till för sämre biljetter utan att få tillbaka de gamla. Vilket jag inte tänker göra utan att först få tillbaka pengarna. Han skickade ärendet till supervisor....

Därmed ska jag tydligen nu få tillbaka alla skatter poäng och vouchers....

Fruktansvärt besviken och försöker ringa talinn igen för att ta det ett varv till med någon annan.

Frågar om de tänker ersätta detta på något vis. Han svarar nej. Varpå jag frågar om han tycker det är rimligt. Han svarar att han inte kan bedöma det och ber mig fylla i något formulär på hemsidan....

Jävligt märkligt vissa får revenue och vissa blir totaltvägrade viilket jag nämnde.
Kan säga att jag varit extremt trevlig, saklig i mitt bemötande.
Gå inte med på att få poäng och pengarna om du vill ha chans att få biljetterna i behåll! Hade du fått utställda biljetter? Ring till tallin och gå inte med på återbetalning.
 

Linmet

Medlem
Gå inte med på att få poäng och pengarna om du vill ha chans att få biljetterna i behåll! Hade du fått utställda biljetter? Ring till tallin och gå inte med på återbetalning.

Jag har inte gått med på detta men detta har ju redan botten verkställt! vad ska jag göra? Jag har inte accepterat det.
Ringer ju 018-4809167 tyvärr har jag hamnat hos samma person 3 ggr nu så hjälper ju inte direkt...
 

Lukas S

Medlem
Mina biljetter är borta. De kan ej boka reveneue. Vägrar ersättning. vill jag ska boka TAP och betala nya skatter utan att först få tillbaka de ca 9k jag redan ligger ute med. Blev en ganska lång dialog om att det är helt orimligt jag ska betala 10k till för sämre biljetter utan att få tillbaka de gamla. Vilket jag inte tänker göra utan att först få tillbaka pengarna. Han skickade ärendet till supervisor....

Därmed ska jag tydligen nu få tillbaka alla skatter poäng och vouchers....

Fruktansvärt besviken och försöker ringa talinn igen för att ta det ett varv till med någon annan.

Frågar om de tänker ersätta detta på något vis. Han svarar nej. Varpå jag frågar om han tycker det är rimligt. Han svarar att han inte kan bedöma det och ber mig fylla i något formulär på hemsidan....

Jävligt märkligt vissa får revenue och vissa blir totaltvägrade viilket jag nämnde.
Kan säga att jag varit extremt trevlig, saklig i mitt bemötande.

Ofattbart uselt. Jag känner verkligen med dig. Hemsk situation. Håller tummarna för att det löser sig!

Jag hade, som andra skrivit, inte accepterat av-/ombokning utan testat att ringa igen.
 
Toppen