Senaste nytt

Överföra poäng från SAS Eurbonus till Amex (2022)

Nanaki

Medlem
Vad har du för källa till det?
Jag har lyckats boka de senaste veckorna och inte märkt några tekniska problem.

Spenderade 3 timmar i lördags samt 2 timme imorse med att försöka hitta biljetter till Bali, Osaka och Tokyo. Rött hela vägen, och deras koppling till Singapore Airlines ligger nere (funkar på SAs hemisda).
 

Nanaki

Medlem
Jag förstår. Jag tror att vi kanske kan hjälpa dig att lära dig leta? :) Eller kanske komma ihåg att stora delar av Asien har varit stängt i snart två år? Eller kanske att tillgängligheten inte är tillbaka till pre-pandemi nivåer?

Jag har själv bokat både Thailand för fyra personer under 2022 och senast idag Kuala Lumpur/Singapore i högsäsongen över nyår 2022/23. Så nej, det är långt från omöjligt.

Däremot håller jag med att online-verktyget inte direkt är särskilt bra. Men det visar i alla fall vad som går att boka. Kolla lite på mina tips här:
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022) | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Skulle SAS ha gått under tror jag att detta redan hade hänt. Visst bolag har nio liv, men är en del av t.ex. både infrastruktur och distriktspolitik i både Sverige och Norge. Så jag tror inte bolag nu kommer gå under.

Du kommer få noll värde att försöka växla in. Kanske ta ett djupt andetag, titta på omvärlden senaste två åren, och använd denna mall så tar kanske någon sig tid att hjälpa leta lite: Letar du efter flygbiljett? Använd den här frågemallen när du startar en ny tråd | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Tack! Ska kika på dessa och återkommer :)
 

011430121

Medlem
Spenderade 3 timmar i lördags samt 2 timme imorse med att försöka hitta biljetter till Bali, Osaka och Tokyo. Rött hela vägen, och deras koppling till Singapore Airlines ligger nere (funkar på SAs hemisda).
Jag tror utan att vara någon besserwisser, om du söker på SA får du nog inga träffar på de destinationer du söker, de är betydligt närmre konkurs ön SAS, sök på SQ så kanske du finner resor till de destinationer du vill åka till, men för närvarande så kan du inte använda dina Eurubonus poäng på SQ
 

Nanaki

Medlem
Jag tror utan att vara någon besserwisser, om du söker på SA får du nog inga träffar på de destinationer du söker, de är betydligt närmre konkurs ön SAS, sök på SQ så kanske du finner resor till de destinationer du vill åka till, men för närvarande så kan du inte använda dina Eurubonus poäng på SQ

Inte alls besserwissrigt, bra att veta - tack !
 

Tomas E

Medlem
Aha, där har jag helt missförsått upplägget - trodde att man kunde överföra från SAS Eurobonus till Amex. Måste jag alltså tömma SAS på poäng innan jag stänger kontot där? OCh byta Amex till t.ex. Platinum
Varför stänga kontot snarare än att enbart låta bli att fylla på det med fler poäng? Sedan ska du förstås göra av med poängen innan de går ut.
 

Berglund

Medlem
Jag hittar inget via Star Alliance och SAS.se, de har tekniska problem sedan veckor tillbaka
Att du inte hittar något innebär ju inte i sak att det inte finns någonting. Du kan ju ha sökt värsta högsäsongen, tänk jul/nyår eller kanske körsbärsblommningen i Tokyo, traditionellt tider som är attraktiva för många och där de biljetter som finns går åt snabbt.

Jag tycker det här snarare verkar vara ett fall av att du själv inte kan eller har förstått hur det fungerar. Ta en stund, läs på de tips du fått och prova igen därefter. Singapore Airlines bonusbiljetter kan inte bokas av SAS nu, så har det varit länge. Det beror på att Singapore Airlines har stängt bokningsmöjligheten för SAS, det är inget som SAS har valt eller styrt själva.
 
Last edited:

Rebel

Medlem
Till bali kan man titta på Turkish, Dom har en hel del resor till bali nu. Bara man har tider som match när dom har Awards
 
Toppen