Senaste nytt

Önskar tips på hotell vid Miami Beach

toer00

Medlem
Stämmer, dock verkar det som om deras nyrenoverade "Ocean tower" gillas av de flesta men däremot den äldre (ännu ej renoverade...??) "Legendary tower" ogillas av många... jag är dock nyfiken på vad Nobu Hotels kommer att kunna erbjuda på Eden Roc? De håller tydligen på att bygga ett hotell i hotellet här under hösten... Nobu Eden Roc.

Alt. är som sagt 1 Hotel, 1 Hotel South Beach, Boutique Beachfront Miami. Dock av ekonomiska skäl o_O så kan jag högst gå upp till
rumstypen "Ocean view one bedroom suite with balcony" vilket låter väl bra...Men då skall man komma ihåg att Ocean View inte är samma sak som Ocean Front... Är där nyfiken på att höra om någon av BC:s läsare har mer erfarenhet av "1 Hotel"? Alt. besökt Eden Roc - Ocean Tower på sistone?
 

ulagun

Medlem
Jeg forsøger mig med Hilton Bentley i oktober. Efter @Senators positive omtale er forventninger godt opskruede ;)

Åjo, visst kan man bli besviken.
Bokade november förra året och fick en artig konfirmation att de var medvetna om att jag var HH Diamond men skulle inte räkna med något extra för det. Jodå det är sant!
Och det stämde fick ett lite inklämt rum med utsikt rakt in i grannens sovrum samt till vänster byggnadsställningar.
Konstaterade i receptionen på lite mesigt svenskt vis att vi var lite besvikna efter allt positivt vi läst och hört.
Dagen därpå förflyttade till en smakfullt inredd 2-ums hörnlägenhet med allt man någonsin kan önska sig inkl egen ismaskin, Micro två badrum m.m..
'Och inte minst en enorm veranda mot söder samt väst. Fru Ulagun var överväldigad och påstod att hon aldrig skulle lämna våningen.
Därutöver egen strand där man utöver badhandduk, solstol även välkomnades med ett glas bubbel varje dag.
Således från besvikelse till bland det bästa vi bott på.
 

toer00

Medlem
Åjo, visst kan man bli besviken.
Bokade november förra året och fick en artig konfirmation att de var medvetna om att jag var HH Diamond men skulle inte räkna med något extra för det. Jodå det är sant!
Och det stämde fick ett lite inklämt rum med utsikt rakt in i grannens sovrum samt till vänster byggnadsställningar.
Konstaterade i receptionen på lite mesigt svenskt vis att vi var lite besvikna efter allt positivt vi läst och hört.
Dagen därpå förflyttade till en smakfullt inredd 2-ums hörnlägenhet med allt man någonsin kan önska sig inkl egen ismaskin, Micro två badrum m.m..
'Och inte minst en enorm veranda mot söder samt väst. Fru Ulagun var överväldigad och påstod att hon aldrig skulle lämna våningen.
Därutöver egen strand där man utöver badhandduk, solstol även välkomnades med ett glas bubbel varje dag.
Således från besvikelse till bland det bästa vi bott på.

Dock vill de ha 85 papp för detta mellan 29/12 - 5/1 ... Tänkte mig mer moderata 40-50 papp... ;)

Eller så var det president sviten för mer moderata, 450 papp...
 
Åjo, visst kan man bli besviken.
Bokade november förra året och fick en artig konfirmation att de var medvetna om att jag var HH Diamond men skulle inte räkna med något extra för det. Jodå det är sant!
Och det stämde fick ett lite inklämt rum med utsikt rakt in i grannens sovrum samt till vänster byggnadsställningar.
Konstaterade i receptionen på lite mesigt svenskt vis att vi var lite besvikna efter allt positivt vi läst och hört.
Dagen därpå förflyttade till en smakfullt inredd 2-ums hörnlägenhet med allt man någonsin kan önska sig inkl egen ismaskin, Micro två badrum m.m..
'Och inte minst en enorm veranda mot söder samt väst. Fru Ulagun var överväldigad och påstod att hon aldrig skulle lämna våningen.
Därutöver egen strand där man utöver badhandduk, solstol även välkomnades med ett glas bubbel varje dag.
Således från besvikelse till bland det bästa vi bott på.
Cool! Vi har booket en form for suite så jeg regner med at det er udemærket :)
 
Nu öppnar vi upp denna tråd igen! Jag söker tips på hotell vid Miamibeach som ni är nöjda med. Även bokningar via Home away (lägenheter). Vad rekommenderar ni? Hur lång tid innan måste man boka?
 
Toppen