Senaste nytt

Önskar tips på hotell vid Miami Beach

Någon som har erfarenhet av Crowne Plaza Z Ocean hotel på South beach eller Intercontinental Chopin plaza på South beach? Har bokat dessa i juli.

Traveller Jag har bott på båda ställena. Du kan förvänta dig en trevlig vistelse på Z Ocean då de håller en högre standard än övriga boutique hotell på south beach. För mig är poolen alltid viktig och den är inte speciellt bra på något utav hotellen. För få platser och dåligt rengjorda var de vid mina vistelser.
Intercontinental har jag stannat på i samband med konferenser och det finns inget att anmärka på.

Ska du dit på solsemester hade jag valt bort intercontinental.

Last edited:
Hej Arn-Mia.

Vi kommer egentligen att vara på västsidan av Florida Cape Coral. Svåger samt svägerska som även är med på resan, men reser hem tidigare än paret Bridgeman de vill gärna göra ett kortare besök i Miami så besöket blir endast en dag/natt.
Så svar på din fråga är. Inte sol utan mer ett besök av Miami Beach området ev någon timme på stranden. Att äta och dricka gott.
Viktigt är att ha bra sängar samt rent & fräscht inte lyhört eller något ställe där det är "festprissar":cool:
Parkering är bra att ha. Men där förlitar jag mig på att det finns Valet parking. Gärna där det finns frukostbuffé.
Kostnad upp till plus/minus 3000 kr ca. Gärna fri WiFi. Just nu lutar det lite åt Trump International.

Tackar er alla för bra tips.

Hej Arn-Mia.

Vi kommer egentligen att vara på västsidan av Florida Cape Coral. Svåger samt svägerska som även är med på resan, men reser hem tidigare än paret Bridgeman de vill gärna göra ett kortare besök i Miami så besöket blir endast en dag/natt.
Så svar på din fråga är. Inte sol utan mer ett besök av Miami Beach området ev någon timme på stranden. Att äta och dricka gott.
Viktigt är att ha bra sängar samt rent & fräscht inte lyhört eller något ställe där det är "festprissar":cool:
Parkering är bra att ha. Men där förlitar jag mig på att det finns Valet parking. Gärna där det finns frukostbuffé.
Kostnad upp till plus/minus 3000 kr ca. Gärna fri WiFi. Just nu lutar det lite åt Trump International.

Tackar er alla för bra tips.

Då tolkar jag det som att det är första besöket till Miami Beach och rekommenderar utifrån det.
Trump ligger högre upp på Collins som gatan heter. Då ni är där en dag och en natt skulle jag välja ett hotell där ni kan promenera till oceans drive, collins samt lincoln road där shoppingen och restaurangerna finns. Det hotellet som jag trivs bäst med är The Betsy. Hotellet ligger på oceans som är party gatan, men den ligger längre norrut närmare lincoln och den lugnare delen. Har haft olika rum här och aldrig blivit störd. Hotellet är hyfsat nybyggt också. En annan anledning till just detta hotellet är att de har en bra restaurang för frukost och middag samt att priset är bra och att stranden ligger på andra sidan gatan.

För dagen rekommenderar jag lite sol på south beach för att sen käka lunch på La Sandwicherie, På eftermiddagen tar ni en tur längs Lincoln och kollar in shoppingen och Art Deco Designen på husen. efter det tar ni en sista tur till stranden och ser när solen börjar gå ner och sen rundar ni av kvällen på BLT Steak som ligger i The Betsy och sen promenerar längs oceans drive och ser klubbarna och njuter utav lite Gelato.

Jag samt frun har varit vid Miami Beach ett antal gånger men endast bott på Hotell där tror det var 82-83 så det är ett bra tag sedan. Vi har däremot varit där ett antal gånger sedan dess men endast åkt i bil och sett alla hotellen samt ute platserna. Det är svågenr samt svägerskan som aldrig varit där. Jag skall titta till ert förslag låter som ett trevligt hotell samt vad de erbjuder. Tack så mycket för dina förslag

Jag väcker denna tråd igen! Jag och frugan skall till Miami (Beach) över nyår 7 dagar. Vi har redan köpt flyg med LX i P: klass (rabatterad business) och vi är lite kräsna gällande hotell...Tex så funderar vi på antingen W, 1 Hotel (nyöppnat i år) eller Eden Rock som köpts upp av Nobu hotell. Stora rum och havsutskilt med balkong, minst 4 stjärnor, beläget vid stranden och relativt nytt fräscht! o_O

Därefter åker vi 4 dagar till Key West

Tacksam för all a tips om verkligt bra hotell! :)

Toppen