Senaste nytt

Återbetalning av SAS Travel Credit voucher.

Jag gjorde till slut så, efter tips från en forummedlem, att jag bokade en resa för voucher plus lite pengar. Resan är bokad i SAS Plus, av- och ombokningsbar. Nu hoppas vi ju att vi kommer iväg, men om vi skulle behöva boka om så bör det gå bra även efter voucherns utgångsdatum? Undrar vad som skulle hända vid avbokning, kanske får man då bara tillbaka det vi lade kontant...?

Enligt den jag pratade med på kundtjänst så förfaller vouchern om man bokar av en resa efter vouchers utgångsdatum. Gällde även om man bokat avbokningsbar biljett.
Men vi vet ju av erfarenhet att kundtjänst inte alltid har rätt, men ibland... Jag skulle inte våga lita på att du får tillbaka voucherbeloppet. Men "lite pengar" som du la till bör du kunna få tillbaka.

Sannolikt får ni en ny voucher på det nya totalbeloppet, med ny giltighet. Eventuellt kan ni få återbetalning av det ni ”lade till kontant”.

Enligt den jag pratade med på kundtjänst så förfaller vouchern om man bokar av en resa efter vouchers utgångsdatum. Gällde även om man bokat avbokningsbar biljett.
Men vi vet ju av erfarenhet att kundtjänst inte alltid har rätt, men ibland... Jag skulle inte våga lita på att du får tillbaka voucherbeloppet. Men "lite pengar" som du la till bör du kunna få tillbaka.
Jag ska erkänna att jag i mitt svar (kanske felaktigt?) utgick från att det som avsågs var att SAS ställde in flygningen. :oops:

Jag ska erkänna att jag i mitt svar (kanske felaktigt?) utgick från att det som avsågs var att SAS ställde in flygningen. :oops:

Ja, nu var det så att vi själva avbokade (och SAS ställde senare även in den flygningen). Så vouchern berättigade inte till återbetalning efter ett år.

Men men, nu hoppas vi komma iväg i alla fall. I annat fall bokar vi om.

Ja, nu var det så att vi själva avbokade (och SAS ställde senare även in den flygningen). Så vouchern berättigade inte till återbetalning efter ett år.

Men men, nu hoppas vi komma iväg i alla fall. I annat fall bokar vi om.
Exakt samma sits. Jag avbokade 2 veckor innan avresa i juni 2020. Fick då vouchern som ersättning. SAS ställde sedan in resan med endast några dagar kvar till avresa. Hade jag inte bokat av utan fått vouchern pga. SAS avbokning så hade den gått att lösa in mot pengar.

Senaste i raden av spännande upplevelser med SAS...
Skulle nu boka med vouchern som gick ut 2021-06-17. När vi gör vår bokning så står det att vouchern har gått ut.
Efter läng tid i SAS telefonkö så kommer vi fram till supporten som säger att den gick ut 04:31. Blev helt paff!
Att dom satt in någon form av tid på det hela, när deras egna hemsida där man kan kontrollera vouchers enbart säger datum.

Efter mycket om och men så förlängde dom vouchern (något som ju inte går enligt tidigare kontakter...?!) och vi kunde genomföra bokningen.

Senaste i raden av spännande upplevelser med SAS...
Skulle nu boka med vouchern som gick ut 2021-06-17. När vi gör vår bokning så står det att vouchern har gått ut.
Efter läng tid i SAS telefonkö så kommer vi fram till supporten som säger att den gick ut 04:31. Blev helt paff!
Att dom satt in någon form av tid på det hela, när deras egna hemsida där man kan kontrollera vouchers enbart säger datum.

Efter mycket om och men så förlängde dom vouchern (något som ju inte går enligt tidigare kontakter...?!) och vi kunde genomföra bokningen.
Är den 18e idag så de verkar bjudit på 4,5 timme…

Toppen