Senaste nytt

Återbetalning av Optiontown på resor efter 25 april?

Skickade meddelande till Optiontown gm Paypal i söndags, trappade upp till krav i tisdags, fick mail om återbetalning idag. Så en knapp vecka.

Skickade meddelande till Optiontown gm Paypal i söndags, trappade upp till krav i tisdags, fick mail om återbetalning idag. Så en knapp vecka.

Betyder det att du har fått pengarna eller att du fått ett mail från OT där de säger att de ska betala tillbaka?

Betyder det att du har fått pengarna eller att du fått ett mail från OT där de säger att de ska betala tillbaka?
Mailet om att återbetalning skett kom från PayPal. När jag loggar på Paypalkontot ser jag att återbetalning skett. Återstår bara att vänta på PayPals överföring till kreditkortet.

Mitt liv... inte så nöjd med AMEX.

1. Bestred OT genom AMEX. (dumt av mig.)
AMEX kontaktar PayPal. Sedan kontaktar AMEX mig då de konstaterat att det inte står i pressreleasen att OT inte skulle fungera i framtiden. Bara att man avslutat samarbetet för framtiden.
=> Case closed.
2. Paypal meddelar lite senare att de låser mitt konto för att AMEX sagt att det var en unauthorized transaction.
3. Ringer AMEX, blir slussad till någon som arbetar på reklamationsavdelningen. Placerad on hold för tjejen som arbetar med ärendet ska kolla något. => Samtalet bryts, kan inte ringa tillbaka, allt är stängt för helgen...
---
4. Ringer SAS och frågar om OT och hur fan det egentligen ligger till.
SAS: "Allt ska betalas tillbaka, wopido."
- SNIFF: Men det gör ju inte det.
SAS: Nehe, jaha...
- SNIFF: Kan jag få ett intyg på detta?
SAS: Nej, det får jag inte ge ut.
- SNIFF: Hur ska jag göra?
SAS: Du kanske ska prata med Customer Care?
- SNIFF: (Gör jag inte redan det?) Hur då?
SAS: Posta det som feedback på hemsidan.
- SNIFF: *psykbryt*
SAS: Trevlig helg.
- SNIFF: Trevlig helg!

Skrev ett långt argt mail till gold-mailen ska gå i ide tills på måndag. fml.

Nu har jag fått alla utom en uppgradering återbetalda. Paypal löste det snabbt och smidigt. Sista som ej återbetalts betalade jag med ett vanligt bankvisakort.

Jag fick igår tillbaka avgiften för en (nekad) uppgradering den 5 maj (4 arbetsdagar efter flight).

Dessutom fick jag föregående återbetalning (delvis uppgraderad till Plus) ännu snabbare, redan dagen efter flight (30 april).

Jag skrev till SAS och bad om ett skriftligt utlåtande så jag har på fötterna mot AMEX/Paypal.
Men jag har fortfarande inte hört något från dem i ärendet. Har gått fem dagar nu...

Toppen