Senaste nytt

Återbetalning av Cash + Points

aikputte

Medlem
Har avbokat en SAS Flexbiljett betald med cash + points.

Fick bekräftelsemejl att återbetalning skulle ta 7 dagar.

Har någon annan fått vänta eller varit tvungen att kontakta SAS för att ni inte fått tillbaka nåt?

Har avbokat en SAS Flexbiljett betald med cash + points.

Fick bekräftelsemejl att återbetalning skulle ta 7 dagar.

Har någon annan fått vänta eller varit tvungen att kontakta SAS för att ni inte fått tillbaka nåt?
Jag tror det är väldigt få på detta forum som använder den funktionen (då den har dåligt värde). Men jag har avbokat en biljett som jag tidigare ändrat och en del är flex en del är inte och har fått liknande besked. Misstänker att det är någon form av manuell hantering vid avbokning av ”komplexa” bokningar.

Det har dock inte gått 7 dagar ännu så jag kan inte svara på om man behöver jaga. Hur länge har du väntat?

Är det cash eller points du väntar på?
Cash brukar ta en vecka, även vid vanlig revenue. Points vid awards brukar komma direkt tillbaka eller väldigt fort i alla fall.

Jag tror det är väldigt få på detta forum som använder den funktionen (då den har dåligt värde). Men jag har avbokat en biljett som jag tidigare ändrat och en del är flex en del är inte och har fått liknande besked. Misstänker att det är någon form av manuell hantering vid avbokning av ”komplexa” bokningar.

Det har dock inte gått 7 dagar ännu så jag kan inte svara på om man behöver jaga. Hur länge har du väntat?

Misstänker också att det är manuell hantering av såna biljetter.
Men jag har väntat 12 dagar (7 arbetsdagar) nu utan att nåt hänt så tänkte om det brukade vara så för andra också.

Är det cash eller points du väntar på?
Cash brukar ta en vecka, även vid vanlig revenue. Points vid awards brukar komma direkt tillbaka eller väldigt fort i alla fall.

Både och.
Det har gått 12 dagar (7 arbetsdagar) utan att har hört eller fått nåt tillbaka.

Fick mejl om att återbetalning är påbörjad men inte utan problem.

Skärmbild 2026-05-05 100205.png

Jag har betalat 10100kr och 25968 poäng.

Skärmbild 2026-05-05 100232.png

Det här är deras kvitto på mitt köp.

Skärmbild 2026-05-05 100253.png

Det här är vad dom har återbetalt.

25968 poäng är värda mer än 1082kr och det är såklart dom jag vill ha tillbaka så jag ringde och sa det, dom skulle göra en request men just nu är jag lurad på ca 4100kr.

Toppen