Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

Perra

Medlem
Då det blivit dags för mig att betala årsavgiften väcker jag liv i denna tråd.

Någon som nyglien lyckats förhandla ner årsavgiften ex till 500 alt fått något presentkort motsvarande årsavgiften. Har ringt och kollat 2 gånger nu men går bet, erbjuder nada.
 

jurgenb

Medlem
Bästa är väl att inte fråga efter erbjudanden utan att helt enkelt säga upp kortet, då hamnar man hos någon "förhandlare" som undrar vad dom kan göra för att behålla dig som kund.. bla bla..

Jag hade exakt samma sak förra året, kortet går ut i Augusti så blir spännande o se vad andra får för ev erbjudanden denna gång.
Till saken hör ju att Stadium presentkortet har jag inte nyttjat, ligger i hyllan - kanske läge att bränna innan året är slut!
 

Lukas2

Medlem
Bästa är väl att inte fråga efter erbjudanden utan att helt enkelt säga upp kortet, då hamnar man hos någon "förhandlare" som undrar vad dom kan göra för att behålla dig som kund.. bla bla..

Jag hade exakt samma sak förra året, kortet går ut i Augusti så blir spännande o se vad andra får för ev erbjudanden denna gång.
Till saken hör ju att Stadium presentkortet har jag inte nyttjat, ligger i hyllan - kanske läge att bränna innan året är slut!

Precis, så om man ringer in via Amexväxeln och ylar att man vill säga upp sitt kort, så blir du kopplad till deras "uppsägningskundtjänst" (kommer dock inte ihåg vad de kallar den avd.) och deras jobb är att se till att du stannar kvar som kund.
 

ski

Medlem
Tog en Scandicvoucher som gällde för en övernattning. En helt ok för värdet när vi nyttjade den var ca 1600 kr för rummet på Grand Central.
 

Perra

Medlem
Blidde en Scandicvoucher till slut och ja, inte lönt att prata med handläggaren (som man kommer först till) utan "uppsägningsgruppen" som kan erbjuda någon kompensation
 
En vän blev erbjuden en scandicvoucher (en natt) eller 500kr presentkort till ticnet. EBB, årligt spend 100k. Men det satt visst rätt långt inne att få Amex att ge något erbjudande överhuvudtaget.
 

Unicornone

Medlem
Får väl se vad det blir till årsskiftet när det är dax för andra gången, lyckades på något underligt sätt som jag inte förstår få även år två gratis? Bad inte om något alls utan frågade varför jag inte fått någon sign-up bonus året innan så jag fick både det och 0 i årsavgift år två.Spend på 450-500k. Skulle ju gärna betala avgift om man fick en 4-2-1 per 150k spend:cool:
 

Bryant

Medlem
Jag ringde Amex förra veckan. Fick välja på ett presentkort på Mediamarkt à 600:-, en scandic voucher eller 1000:- på Ticnet. Jag valde ticnet och nästa månad ramlar 2-4-1 vouchern ner i brevlådan.
 

RickardB

Medlem
Jag kan nästan tänka mig att betala en årsavgift per voucher om man kunde få fler...

Hehe ja slog till på erbjudandet dom hade när man fick 20000 poäng mot att man betalade årsavgiften å tänkte att nu kommer jag få dubbla vouchers men så var ju inte fallet så jag sa upp mitt andra kort häromdan. Fick ju 20000 poäng iaf att glädjas åt :cool:
 
Toppen