Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

Dags för årsavgift , och jag ringde nyss till Amex. Fick välja mellan 1.000:- på Ticnet eller 1 presentkort på Villa Källhagen på 1.000:-. Hanterades snabbt av kundservice utan att blanda in "uppsägningsgruppen", jag valde ticnet.

Har haft kortet från start och fick min tredje 2-4-1 nyligen. Ligger på 200+ per år. Har använt vouchern varje år och avser göra det nästa år också. Vet att det diskuterats tidigare men gäller vouchern om jag sagt upp kortet? Om ej är mitt förhandlingsläge att säga upp kortet ganska begränsat. :)

Ingen som lyckats halvera årsavgiften till 500:- ?

Jo. Men det var första gången jag inte lyckades få bort den helt. Jag spenderar mycket mindre än många andra här. Jag har dock verkligen för avsikt att säga upp kortet om jag behöver betala full avgift (inget av presentkorten har jag någon nytta alls av).

Jo. Men det var första gången jag inte lyckades få bort den helt. Jag spenderar mycket mindre än många andra här. Jag har dock verkligen för avsikt att säga upp kortet om jag behöver betala full avgift (inget av presentkorten har jag någon nytta alls av).
Om inte presentkortet på Ticnet är personligt borde du ju kunna sälja det... Skulle förvåna mig om det går för under 500 på exempelvis Tradera. I så fall köper jag det gärna för en femhundring :)

Last edited:
De måste få in grymma pengar, jag sade upp platinum men behöll sas amex , de brydde sig inte om uppsägningen av det första kortet.
Konstigt tycker jag då det kostar 5K/ år att ha..

Tänkte skriva det i den andra tråden i kreditkortsforumet, men Amex gjorde en i mitt tyckte riktigt ful grej mot mig på förra fakturan. Man ändrade tydligen avgiftsåret utan vidare, eftersom jag fick en ny 1000 kr årsavgift nu trots att jag betalade i februrari förra gången. Jag fick dock en kreditering på de resterade månaderna. Är det bara för att hindra folk som ringer och klagar som man göra detta?

Toppen