Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

Lite off topic men jag hade en årlig spend förra året på 300k och tycker kredittiden är för kort på kortet. Är det omöjligt att förhandla den till 30 dagar?
Har ett Amex SAS Premium.

Idag såg jag en märklig sak på mitt kontoutdrag online. Så här står det: "KREDITERING AV ÅRSAVGIFT FÖR KONTOT" och sen har jag den 5 maj blivit krediterad med 326,02 kr. Någon annan där samma sak hänt? Ska man bara hålla tyst och vara glad?

Idag såg jag en märklig sak på mitt kontoutdrag online. Så här står det: "KREDITERING AV ÅRSAVGIFT FÖR KONTOT" och sen har jag den 5 maj blivit krediterad med 326,02 kr. Någon annan där samma sak hänt? Ska man bara hålla tyst och vara glad?

Det där hände mig med när jag hade AMEX och det visade sig att de bara flyttat brytpunkten för mitt årsbetalnignen av kortavgiften. Då betalades innestående medel tillbaka vid random månad och sedan slog de till och drog en ny årsavgift några månader senare.

Jag ser att SAS har gratis årsavgift på Amex för de EBD som bor i Skandinavien på sina norska websidor (EuroBonus medlemsniver - SAS men inte de svenska (EuroBonus medlemsniver - SAS Det står inte något om svenskt/norskt SAS Amex eller nivå, bara att man ska bo i Skandinavien.

Detta var en nyhet för mig, men dessvärre blev jag EBD efter att årsavgiften för 2015 blev belastad. Nästa år...

Någon som vet om/hur detta fungerar i praktiken? Kan ju vara speciellt interessant för er i Sverige som betalar mycket för SAS Amex Elite kortet - 20.000 basic points och kortet "betalt" av SAS.

upload_2015-5-11_9-53-42.png

Toppen