Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

Årlig spend på runt 400k, jag fick blankt nej när jag frågade om möjligheterna att göra något åt årsavgiften...
Om det inte vore för 2 för 1 dealen så skulle jag säga upp det.

Årlig spend på 250k
Har sedan kortet funnits lyckats ta bort årsavgiften tills nu förra veckan.
Blev erbjuden 1000kr på Villa Källhagen, 600kr på Mediamarkt eller halva årsavgiften 500kr

Sade upp mitt Amex efter 15 år som kund.

Riktigt svagt av Amex.

Sist jag var inne på Mediamarkt gick det inte att betala med Amex. Har det ändrats eller beror det på vilken butik man går till?

Har ngn kontrat med att vara beredd att betala 300 eller annat belopp?

Blev påsnackad Amex/EBB i februari på ARN när jag var på väg till DPS första året gratis så det var ju bara att haka på. Tänkte inte mer på det förrän jag i augusti fick ett litet gulligt brev att jag varit en duktig pojke och spenderat 150k så nu får du 2 för 1. Verkar som jag får en årlig spend på ca 300k men det kunde säkert vara 100-150 till om det inte var för den usla kredittiden. Använder det i jobbet så det blir ju bara två veckor/ån jag kan nyttja det om jag vill få mina utlägg rätt. På Diners kan man tydligen betala extra och få 60 dagars kredit.
Detta tillsammans medårsavgiften suger. Men som Hyper säger vore det inte för 2 för 1 så skulle jag säga upp det i februari.

Kör amex kopplat till ebb kommer säga upp det inom ett år av prinsipsak, fick ett brev igår att jag spenderat150k och kan köpa en ebb resa för halva priset, detta på 9 månader, efter att läst era utsagor så blir det hej då amex

Har haft EB Amex-kortet i snart 2 år, tidigare EB MC. När jag ringde i våras ang årsavgiften blev jag först erbjuden EB-poäng och sen ett 1000:- presentkort på Stadium vilket jag accepterade.

Hur många eb-poäng blev du erbjuden Magic? Och hur mkt spenderade du d året samt eb-status? Kan vara intressant att få poäng kär det e är dags att förnya för mig. Jag blev själv erbjuden 1000kr stadium jag med. Är ebs, 150k per år

De frågade om jag kunde tänka mig "EB-poäng motsvarande årsavgiften", men jag jag tackade nej innan de klargjorde hur många de ansåg att det skulle vara. Har ca 200-250k spend/år och vad vid tidpunkten EBS.

Jag blev erbjuden 1000kr på stadium eller en natt för två på Scandic (som "skulle vara värt mer än 1000kr"). Har spenderat 160K i år. Sa upp det ändå, tänkte satsa på BA-visa-kortet och deras voucher nästa år.

Toppen