Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

Det här är f-n löjligt. Ni har spenderat mindre än jag gör på ett kvartal och får schysta presentkort men jag har inte fått en spänn i rabatt. Efter nästa 241 då får AmEx göra något riktigt bra eller så ryker kortet. Det som egentligen gör mig mest förbannad är att de blåljuger en rakt i örat och säger att detta inte förekommer längre.

Oh, sa jag att jag har en spend på ca 150k? ;)

Kompisen fick 6.000 poäng, de hade vägrat ge honom välkomstbonusen eftersom det var mindre än 2 år sedan han hade kortet senast.
Årsavgiften slapp han första året, 2:a året fick han betala årsavgiften men fick de 6.000 poängen - efter lite förhandlande.

Jag tror nog du missat den raden på fakturan då. Har inte hört talas om någon annan som inte öht fakturerats avgiften.

OK, ska kolla... och ringa nästa gång och hänvisa till andra som fått presentkort för lägre spending. Saken är ju den att många nog gillar presentkort på IKEA. Företaget betalar 1000 kr kortavgift, man får 1000 kr IKEA, dit man ändå åker 2 ggr/år för att köpa servetter och värmeljus.../Per

Nu börjar det dra ihop sig för att betala årsavgift på Amex, vilken jag gärna lindrar med ett pressentkort.
Några idéer om hur man lägger upp sitt ärende om man vill ha nått sånt?

Nu börjar det dra ihop sig för att betala årsavgift på Amex, vilken jag gärna lindrar med ett pressentkort.
Några idéer om hur man lägger upp sitt ärende om man vill ha nått sånt?

Skulle tro att dom gör en bedömning huruvida man kan tänka sig att säga upp kortet ifall man måste betala årsavgiften. Antar att det först är då erbjudanden om presentkort eller annat kommer.

Toppen