Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

Min erfarenhet är att Amex inte är så kräsna på signupp bonusar, frugan hade två år mellan korten och det funkade.
Men då skickade de ett riktat erbjudande till henne.

Förra året presentkort på ticnet 1000kr. I år blev jag erbjuden övernattning på Scandic, presentkort på stadium på 1000kr, och ett på Media markt på 1000 kr (eller om det var något annat elektronikställe). Dock sa jag upp mitt kort, sambon skaffade ett extra kort som jag har, för vi insåg att 300k skulle vi inte komma upp i, men med samma kort landar vi runt 200k så vi får åtminstone en 2-4-1 voucher för nästa år :)

Det har blivit mycket hårdare på bonusen sista året, 2 kompisar jag värvade som efterlyste bonusen
fick uttryckligen svaret att de inte får någon för att de nyss haft ett kort och fått en välkomstbonus.
Nyss kan möjligtvis tolkas som 2 år, för när man säger upp kortet får man ett brev där det står att
man är välkommen att söka igen om 2år.

>200' år
Haft kortet i tre år:
1) Gratis
2) 1000kr (600kr MediaMarkt)
3) 1000kr (300kr Stadium)

Med tanke på svårigheter att boka business long haul med 2-4-1 vouchern lutar det åt att jag säger upp det nästa gång. Någon som vet hur länge man är "låst", d v s innan man kan signa upp igen efter uppsägning?

Både Mastercard och Diners funkar fint att säga upp och signa med kort varsel för att få signon-bonusar och gratisår.

När jag sa upp mitt kort sa de att 2 år var gränsen.

Förra året Ticnet 1000:- och i år blev det Media Markt 900:-. Valde en Scandic natt först men det var för kort bäst före datum så jag bytte till MM.

Det här är f-n löjligt. Ni har spenderat mindre än jag gör på ett kvartal och får schysta presentkort men jag har inte fått en spänn i rabatt. Efter nästa 241 då får AmEx göra något riktigt bra eller så ryker kortet.

Det som egentligen gör mig mest förbannad är att de blåljuger en rakt i örat och säger att detta inte förekommer längre.

Det här är f-n löjligt. Ni har spenderat mindre än jag gör på ett kvartal och får schysta presentkort men jag har inte fått en spänn i rabatt. Efter nästa 241 då får AmEx göra något riktigt bra eller så ryker kortet.

Det som egentligen gör mig mest förbannad är att de blåljuger en rakt i örat och säger att detta inte förekommer längre.

Jag fick också det svaret tyvärr... kan bara hålla med, tråkigt att de ljuger.

Jag har ca 600-650 spend. Kan inte minnas att jag fakturerats en årsavgift, det borde jag ha sett för jag läser räkningarna. Hittar jag en ska jag ringa upp dem. Det sjuka är ju att 421, som jag får i mars varje år, kan ju inte vara svårare att fixa 4 ggr/år till mig som high spender än 1 gång/år till t ex min fru som spenderar 175-200...
tack för inspiration, jag ska läsa räkningarna och klaga hos AmEx.../Per

Toppen