Senaste nytt

Åka taxi utan problem

BAS

Medlem
Bolt har kört rätt aggressiva kampanjer. Har för mig att jag gav typ 306kr från Kungsholmen till Arlanda senast. Sen att chauffören körde in i taxizonen "bakvägen" via deras utfart är en annan historia. Passade på att smita från bilen när han blev stoppad och utskälld av perkeringsvakterna :D
 

henke12

Medlem
Vad är grejen med taxichauffören och att de ska ringa?!
Förbokar jag en taxi för en resa ARN-Hemmet där jag angett flygnummer i appen så kan man ge sig f-n på att de börjar ringa vid intaxning.
Kan de inte kolla på tavlor/appar/FR24?
Och om man är lite tidig så har de inte hunnit fram.


De senaste gångerna jag landat ARN har det dessutom stått väldigt mkt taxibilar redo
Så varför ska man ens förboka? Det blir ju inte billigare, Den enda fördel jag kan se är att det är förbetalt och de har min adress
 

igelkotten

Medlem
Vad är grejen med taxichauffören och att de ska ringa?!
Förbokar jag en taxi för en resa ARN-Hemmet där jag angett flygnummer i appen så kan man ge sig f-n på att de börjar ringa vid intaxning.
Kan de inte kolla på tavlor/appar/FR24?
Och om man är lite tidig så har de inte hunnit fram.


De senaste gångerna jag landat ARN har det dessutom stått väldigt mkt taxibilar redo
Så varför ska man ens förboka? Det blir ju inte billigare, Den enda fördel jag kan se är att det är förbetalt och de har min adress
Någon gång var det inga bilar och enorm kö. Efter det beställer jag alltid. Jag blev även blåst ifjol på 800 kr av en Taxi Kurir-förare som jag bokat via appen men valt betala i bilen - from nu betalar jag taxin i appen så slipper jag tjafs vid betalning.
 

Hachans

Medlem
Vad är grejen med taxichauffören och att de ska ringa?!
Förbokar jag en taxi för en resa ARN-Hemmet där jag angett flygnummer i appen så kan man ge sig f-n på att de börjar ringa vid intaxning.
Kan de inte kolla på tavlor/appar/FR24?
Och om man är lite tidig så har de inte hunnit fram.


De senaste gångerna jag landat ARN har det dessutom stått väldigt mkt taxibilar redo
Så varför ska man ens förboka? Det blir ju inte billigare, Den enda fördel jag kan se är att det är förbetalt och de har min adress

Antingen förbokar du för du inte ska till Stockholm utan någon annanstans typ Uppsala. Dit det konstigt nog sällan eller aldrig finns spontana bilar.

Eller så förbokar du för den enda gången du inte gör det så kan du slå dig i backen på att det är tågstrul eller du blir så försenad att det inte finns några taxi så sent du ankommer.

Men förbokningen funkar inte alltid. Ibland drar förarna iväg ändå och strandar en grupp på sju pers som inte har en aning om var de ska och sen har dessutom bolaget mage att ta betalt. Synd för föraren att det förutom de ankommande passagerarna även stod en svensk representant i vänthallen som inte kommit med samma flyg som resterande som kunde intyga att föraren inte ens satt sin fot i ankomsthallen. Jag hoppas inte den personen jobbar kvar.
 

filitrav

Medlem
Vilket taxibolag är mest pålitligt om jag behöver en hämtning runt 04:00-04:30 från Stockholm till Arlanda?

Funkar app-bolagen lika bra som de traditionella bolagen vid förbokning?
 

Hachans

Medlem
Vilket taxibolag är mest pålitligt om jag behöver en hämtning runt 04:00-04:30 från Stockholm till Arlanda?

Funkar app-bolagen lika bra som de traditionella bolagen vid förbokning?

Det enda Uber gör är att skicka en automatisk bokning vid rätt tidpunkt. Finns det ingen bil då så blir det jobbigt. Och de vet ju aldrig eftersom förarna loggar in som de vill.

De etablerade bolagen vet om de har bilar eller ej i förväg. Och går att boka smidigt med app. En självklar väg.
 

filitrav

Medlem
Taxi Stockholm, förbokning via app = stabilt.
Det enda Uber gör är att skicka en automatisk bokning vid rätt tidpunkt. Finns det ingen bil då så blir det jobbigt. Och de vet ju aldrig eftersom förarna loggar in som de vill.

De etablerade bolagen vet om de har bilar eller ej i förväg. Och går att boka smidigt med app. En självklar väg.
Sitter i en förbokad Taxi Stockholm påväg till Arlanda, tack för era svar. Funkade hur smidigt som helst.
 
Toppen