Senaste nytt

Äta prisvärt i Boston

Ricci

Medlem
Jag brukar hänga lite på 21st Amendment och där var bra öl hyfsat billigt käk.
Dock har jag inte varit där efter Corona, men tittar jag på deras meny är det inte alltför dyrt.
 

Hachans

Medlem
Jo jag har ingen föreställning om att komma billigt undan, men är mer ute efter om det finns några sweet spots där man kan få vällagad mat utan att bli fullständigt skinnad.

Jag tycker det mest autentiska Boston är en bit ut ur centrum. Hoppa på B eller C på gröna linjen och åk ut till Boston College och Cleveland Circle. Massor med små ställen där lokalborna häckar. Studentvänligt och plånboksvänligt till hyfsat stor del iaf.

Annars hoppa på röda linjen och åk till Wollaston eller Quincy Center och ät riktig asiatisk mat långt bort från turistifierad chinatown.

Har inga direkta förslag på ställen här, men gå runt och gå in på något som verkar roligt. Alla ställena jag tipsar om här är säkra och välmående medelklassområden, det är inte som att du ska ut i Ashmont och häcka sent på kvällen.
 

zippan

Medlem
Jag tycker det mest autentiska Boston är en bit ut ur centrum. Hoppa på B eller C på gröna linjen och åk ut till Boston College och Cleveland Circle. Massor med små ställen där lokalborna häckar. Studentvänligt och plånboksvänligt till hyfsat stor del iaf.

Annars hoppa på röda linjen och åk till Wollaston eller Quincy Center och ät riktig asiatisk mat långt bort från turistifierad chinatown.

Har inga direkta förslag på ställen här, men gå runt och gå in på något som verkar roligt. Alla ställena jag tipsar om här är säkra och välmående medelklassområden, det är inte som att du ska ut i Ashmont och häcka sent på kvällen.
Kul med mer tips! Har du några konkreta förslag på ställen? Mat, dryck eller båda.
 

RickardG

Medlem
Jag brukar hänga lite på 21st Amendment och där var bra öl hyfsat billigt käk.
Dock har jag inte varit där efter Corona, men tittar jag på deras meny är det inte alltför dyrt.

Summer Shack rekommenderas. Prisvärd lobster och burgare. Skönt hak som dessutom är eligible för Amex dining credit.

Jag tycker det mest autentiska Boston är en bit ut ur centrum. Hoppa på B eller C på gröna linjen och åk ut till Boston College och Cleveland Circle. Massor med små ställen där lokalborna häckar. Studentvänligt och plånboksvänligt till hyfsat stor del iaf.

Annars hoppa på röda linjen och åk till Wollaston eller Quincy Center och ät riktig asiatisk mat långt bort från turistifierad chinatown.

Har inga direkta förslag på ställen här, men gå runt och gå in på något som verkar roligt. Alla ställena jag tipsar om här är säkra och välmående medelklassområden, det är inte som att du ska ut i Ashmont och häcka sent på kvällen.

Tack för tips! det verkar som att jag precis missar ”Dine out Boston” men ska nog hitta något bra ändå.
 

Hachans

Medlem
Kul med mer tips! Har du några konkreta förslag på ställen? Mat, dryck eller båda.

Nej, inte direkt. Sist jag var där käkade jag med en kompis på ett ställe precis vid Cleveland Circle. Ett vanlig amerikanskt ställe med musik och burgare. Inte kulinariskt enastående men gott och prisvärt. Sen promenerade vi längs med spårvägsspåren mot Boston College och hittade ett svingott glasställe, sen efter det följde ett gäng mexikanska och asiatiska ställen. Provade dem aldrig pga mätt men de hade åtminstone äkta mexikansk mat för typ 2-3 dollar per taco och inte texmex.

Jag är så fruktansvärt dålig på namn. Det i Cleveland Circle hette Cityside Tavern. Jag tror glasstället hette Whiteboarden Mountain creamery.

Just ja, om man är i typ collegeålder (eller ser ut som det) finns det en rolig bar med flipperspel och öl mitt i downtown crossing. Versus heter den. Men det är ung publik så skulle inte rekommendera det om man inte tycker det är roligt. Det är inte superbilligt heller men kul koncept! Spelen var gratis när jag var där.
 
Toppen