Senaste nytt

Äta prisvärt i Boston

RickardG

Medlem
Ja, som rubriken säger, va kan man äta gott i Boston utan att bli ruinerad? Med växelkurs, inflation och att den förväntade nivån på dricks stuckit iväg gör att många ställen som jag sett rekommendationer för känns orimligt dyra.

Jag tar tacksamt emot tips på lite enklare ställen, även sånt som food trucks, där man kan få bra mat till en rimlig peng. Jag är inte ute efter att nödvändigtvis spendera så lite som möjligt, utan mer att få bra värde för de pengar man lägger ut.

En annan relaterad fråga, hur är nivån på dricks nu för tiden om man tar ett glas vin i en bar?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

zippan

Medlem
En annan relaterad fråga, hur är nivån på dricks nu för tiden om man tar ett glas vin i en bar?
Jag har alltid kört $1 per drink.

Ja, som rubriken säger, va kan man äta gott i Boston utan att bli ruinerad? Med växelkurs, inflation och att den förväntade nivån på dricks stuckit iväg gör att många ställen som jag sett rekommendationer för känns orimligt dyra.

Jag tar tacksamt emot tips på lite enklare ställen, även sånt som food trucks, där man kan få bra mat till en rimlig peng. Jag är inte ute efter att nödvändigtvis spendera så lite som möjligt, utan mer att få bra värde för de pengar man lägger ut.
Prisvärt och Boston är ingen lätt ekvation.

Men spontant kommer jag på The Smoke shop BBQ. Jag har bara ätit på Seaport.
 

zippan

Medlem
Finns generella tips i denna tråd.

 

Kimmen00

Medlem
Ja, som rubriken säger, va kan man äta gott i Boston utan att bli ruinerad? Med växelkurs, inflation och att den förväntade nivån på dricks stuckit iväg gör att många ställen som jag sett rekommendationer för känns orimligt dyra.

Jag tar tacksamt emot tips på lite enklare ställen, även sånt som food trucks, där man kan få bra mat till en rimlig peng. Jag är inte ute efter att nödvändigtvis spendera så lite som möjligt, utan mer att få bra värde för de pengar man lägger ut.

En annan relaterad fråga, hur är nivån på dricks nu för tiden om man tar ett glas vin i en bar?

Donken.,. om ens det ;)
 

M.K

Medlem
C6F251F6-E7D1-486B-A2AE-0E50FC05F1B6.jpeg


Donken? $12.29 i Boston. Drygt 130sek för Big Mac meal i burgarens hemland via Doordash mot 85:- i Stockholm. Leveransavgift tillkommer.
 
Last edited:

RickardG

Medlem
Jag har alltid kört $1 per drink.


Prisvärt och Boston är ingen lätt ekvation.

Men spontant kommer jag på The Smoke shop BBQ. Jag har bara ätit på Seaport.
Jo jag har tidigare i USA alltid kört $1 per drink men funderade på om det precis som 15% inte längre anses ok.
 

bajenludde

Medlem
Nu var det ett tag sedan jag var där (2018), men på Pier 6 åt jag den godaste Lobster Roll jag någonsin käkat. Vill minnas att det inte var överdrivet dyrt heller :)
 
Toppen