Senaste nytt

Är SAS Lounge på Landvetter öppen ?

Det var ju trist även om just den loungen inte är mycket att hänga i granen så tycker jag ändå det är rätt skönt att sitta där, brukar vara rätt lungt och tyst. Det blir väl att besöka lounge i Munchen på hemvägen istället då.

Jag tycker nog ändå SAS lounge på GOT hör till en av SAS bästa lounger. Med det säger jag inte SAS lounger tillhör något toppskikt, men ändå...

Vinga lounge bryr sig inte lika mycket om vår säkerhet och välbefinnande som SAS gör [skall läsas med en portion ironi].
Vinga lounge är i princip som pre-Covid gällande utbud, var dock ett par gången under fotbolls EM som ölkranen hade en pre-emptive "tillfälligt ur funktion" lapp på sig, ofta i korrelation till andelen passagerare på GOT i landslagströjor.

Oklart om den fortfarande är ur funktion. Igår stod en lapp vid ölkranen "För öl kontakta personalen". Vinkranarna funkade finemang och sprit fanns där som vanligt för den som gillar det.

Vinga lounge ska ha öppet om du har PP.

Passerade förbi GOT nu i lördags då var även Vinga loungen (PP) stängd.

Enligt informationsskylten vid loungen och hemsidan har Vinga öppet Mån-Fre 05-18.00, stängt Lör-Sön så tyvärr hjälper varken SAS eller PP lördag - söndag.

Inte heller O’learys är öppet, flygplatsens restaurang hade inte varm mat (bara mackor) med en skylt att man hade varm mat igen fr.om. måndag.

Det närmaste varm mat man verkade ha var Espresso House i form av varma mackor (kanske även mikrad crossaint på pressbyrån). Blev Espresso House.

Jag kommer flyga mitt på dan nästa torsdag, så då hoppas jag att något är öppet, o'learys borde väl åtminstone ha öppet tänker jag. Eller är det för lite folk som flyger just nu ?

Toppen