Senaste nytt

Är SAS Lounge på Landvetter öppen ?

FilipJ

Medlem
Jag kommer flyga mitt på dan nästa torsdag, så då hoppas jag att något är öppet, o'learys borde väl åtminstone ha öppet tänker jag. Eller är det för lite folk som flyger just nu ?
När jag var på Landvetter v30 hade varken olearys eller SAS loungen öppet. Hur som helst fanns det några ställe att käka på som inte var espresso house, men litet utbud.
 

Senator

Moderator
Nu är det äntligen snart dags för mig att ge mig ut och flyga igen och rutten blir Landvetter - Munchen med lufthansa.
Då man inte har flugit sen 2019 så är jag ju lite sugen på att besöka en lounge, är det någon som har koll på om SAS lounge på landvetter är öppen än, som jag förstod det så har den varit stängd tidigare uner pandemin ?

/Andreas

Du kanske kan ta en titt på denna information:
Lounger som åter öppnat efter Covid | Sida 11 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Om du åker Lufthansa Business så kommer du in. Jag inväntar bekräftelse vad som gäller för Star Gold. Men om Lufthansa.com stämmer så kommer Star Gold in med Lufthansa:
https://www.lufthansa.com/us/en/lounges

*Mata in Star Gold och Gothenburg i menyerna.
 

Andreas.Net

Medlem
Det verkar ju som att dem som har star alliance gold kommer in, då antar jag att jag kommer in även om jag åker lufthansa ekonomiklass, jag har alltså EBG. Ja det är väl mest känslan att komma in i en lounge igen som lockar efter så här lång tid.
 

Andreas.Net

Medlem
En annan fråga: på min återresa på söndag så flyger jag ju från München och jag kollade lite ang. loungerna där och dom kräver ju munskydd, är det något man själv behöver ha med sig eller kan man få vid ingången ?

/Andreas
 

marbe166

Medlem
En annan fråga: på min återresa på söndag så flyger jag ju från München och jag kollade lite ang. loungerna där och dom kräver ju munskydd, är det något man själv behöver ha med sig eller kan man få vid ingången ?

/Andreas

Du kommer definitivt behöva munskyddet långt innan du kommer till loungen (från det att du stiger in i terminalen), så räkna inte med att det finns något vid loungen att få.
 

palmen

Moderator
En annan fråga: på min återresa på söndag så flyger jag ju från München och jag kollade lite ang. loungerna där och dom kräver ju munskydd, är det något man själv behöver ha med sig eller kan man få vid ingången ?

/Andreas
Du ska själv ta med dig det som krävs för att få flyga, sen kan man ha "tur" någon gång att det delas ut gratis, men räkna inte med det. Munskydd på inomhus är vad som gäller i Tyskland rent generellt.
 

Senator

Moderator
En annan fråga: på min återresa på söndag så flyger jag ju från München och jag kollade lite ang. loungerna där och dom kräver ju munskydd, är det något man själv behöver ha med sig eller kan man få vid ingången ?

/Andreas

Låt oss säga såhär, du kommer inte TILL München överhuvudtaget utan munskydd då ditt flyg ner till MUC kommer du ha på dig detta. Sen kan du inte vara inomhus i München utan. Jag gissar du inte ens kommer genom säkerhetskontrollen utan i MUC. Så ta med dig 15-20 stycken, det går åt.
 

Senator

Moderator
Ok, det gäller att förbereda sig alltså, man är ju lite ovan då jag inte har inte har använt munskydd under hela pandemin.

Ett tips är att verkligen läsa på vad som gäller dit man åker. En rent allmän observation är att utanför Norden är munskydd obligatorisk i inomhusmiljöer. Samma gäller alla flygningar.
 
Toppen