Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Eftersom reglerna tycks ändras/tolkas om varannan vecka så kan man aldrig veta säkert, men visst får man inte åka UME-ARN-CPH (eller valfri ort i Europa)-SIN-MLE för Indienzonens kostnad? Suck, om man hade kunnat boka tidigare när det var generösare. :(
Man kan ha ibland tur med agenterna men enligt (skrivna) reglerna måste man betala för dyraste zonens poäng om man flyger via en tredjezon.

Eftersom reglerna tycks ändras/tolkas om varannan vecka så kan man aldrig veta säkert, men visst får man inte åka UME-ARN-CPH (eller valfri ort i Europa)-SIN-MLE för Indienzonens kostnad? Suck, om man hade kunnat boka tidigare när det var generösare. :(

Försökte med Male via Singapore när First släpptes i mars/april. Fanns biljetter på dagarna jag ville ha CPH-SIN men det var tvärnobben att åka den vägen till MLE. Svaret kom undan någon som helst fundering, kändes nästan som hon fått frågan precis innan.

Har precis bokat en resa till Seoul men behöver byta dag. Dit resan inga problem, men nu undrar jag om jag kan köra. ICN-KIX-PEK-ARN på hemvägen.

Har precis bokat en resa till Seoul men behöver byta dag. Dit resan inga problem, men nu undrar jag om jag kan köra. ICN-KIX-PEK-ARN på hemvägen.
Kan bli svårt. De lär propsa på för många byten i samma zon.
Jag ville ändra från Asiana till LH och fick då inte behålla Seoul-Osaka-Bangkok utan endast Seoul-bangkok var ok. Så fick bli lång väntetid i Seoul. Hänvisning till endast ett stopp i samma zon. Gjorde 3x HUACA men samma svar av alla.

Kan hända det redan konstaterats men idag när jag försökte lägga till ARN-FRA-CPH i en befintlig bokning för 5 personer (CPH-SIN-DPS) så fick jag nej. Det finns direktflyg ARN-CPH och då är det inte tillåtet med ett stopp på vägen till Köpenhamn. Eftersom SAS bara hade två platser ARN-CPH så får vi köpa resterande tre.

De är tyvärr stenhårda på max 1 stopp i Asien, även om man startar där. Bara att hoppas att de mjuknar lite på denna regel framöver men att man applicerar "reasonable routing"

Ja det är riktigt. Bokar man direkt hos SAS utan Amexrabatt så går det fortfarande bra med fler byten. Jag har bokat Tokyo-Banggkok-Singapore-Köpenhamn-Stockholm.

Kan hända det redan konstaterats men idag när jag försökte lägga till ARN-FRA-CPH i en befintlig bokning för 5 personer (CPH-SIN-DPS) så fick jag nej. Det finns direktflyg ARN-CPH och då är det inte tillåtet med ett stopp på vägen till Köpenhamn. Eftersom SAS bara hade två platser ARN-CPH så får vi köpa resterande tre.
Denna gällde med Amex 2-4-1. Eftersom Singapore Airlines kan ha god tillgänglighet mellan Köpenhamn och Singapore (det fanns 8 platser i business 20/4) så kan man stupa på anslutningen till/från Stockholm om man utgår därifrån.

Toppen