Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

ChJ

Medlem
Har flugit under radarn både här och på Flyertalk under ett antal år och lärt mig mycket genom att läsa igenom trådar med kloka råd och bra idéer. Nu börjar det dock dra ihop sig för bokning av första bonusresan och jag har ögnat i princip hela den här tråden och dessutom gjort otaliga sökningar på SAS hemsida - jag kan se att SAS bokningverktyg online ibland ger lite konstiga förslag. Är lite sugen på att boka en sådan lite märklig bonusresa som syns i bokningsverktyget, men funderar på vad som gäller om man skulle klicka igenom en sådan bokning? Går den överhuvudtaget igenom? Och om den går igenom och man får biljett, behöver man vara orolig att den kan komma att nekas/avbokas/ombokas senare?
 

ekf

Medlem
Är lite sugen på att boka en sådan lite märklig bonusresa som syns i bokningsverktyget, men funderar på vad som gäller om man skulle klicka igenom en sådan bokning? Går den överhuvudtaget igenom? Och om den går igenom och man får biljett, behöver man vara orolig att den kan komma att nekas/avbokas/ombokas senare?
Det är bara att köra på. Om den blir biljetterad så är det enda du behöver oroa dig för schemaändringar och irrops.
 
  • Gilla
Reactions: ChJ

Foxie

Ny medlem
Hejsan. Har läst mycket på forum men hittar inga bekäftelse på OM Tallin tillåter jorden rundt. Har 210t poäng och 1 stk 241 voucher. Kan jag åka LHR-AKL (via LAX)-SIN-LHR? Finns dett någon annan rutt som är ok? T.ex via SYD?
 

palmen

Moderator
Hejsan. Har läst mycket på forum men hittar inga bekäftelse på OM Tallin tillåter jorden rundt. Har 210t poäng och 1 stk 241 voucher. Kan jag åka LHR-AKL (via LAX)-SIN-LHR? Finns dett någon annan rutt som är ok? T.ex via SYD?
Med största säkerhet tillåter de inte det, även om det är fullt logiska vägar att flyga.
Jag blev nekad HNL-JNB via Asien, för de ansåg att man måste åka via Europa även om det är längre. De brukar inte tillåta att åka åt två olika håll.

Men testa, du kan inte få mer än nej. LHR-LAX-AKL är dock svår att få på award oavsett.
 

Foxie

Ny medlem
Har pratat med Tallin och dom nekar ovan jorden runt MEN om man bokar online då går bookningen igennom fast jag får inte business på hemressn som önskat. Fråga, kan jag boka online i ekonomi och sen ringa och bytta til c-klass? Enligt travelhacks ska det finnas plats. Hoppas att Tallin kan använda samma pnr och tillåta routingen. Några tips till at få byta klass på en biljett gjort online?
 

fcx

Medlem
Har pratat med Tallin och dom nekar ovan jorden runt MEN om man bokar online då går bookningen igennom fast jag får inte business på hemressn som önskat. Fråga, kan jag boka online i ekonomi och sen ringa och bytta til c-klass? Enligt travelhacks ska det finnas plats. Hoppas att Tallin kan använda samma pnr och tillåta routingen. Några tips till at få byta klass på en biljett gjort online?

Tallinn validerar routingen enligt sina egna regler varje gång de rör en bokning.
 

MartinH

Medlem
Har pratat med Tallin och dom nekar ovan jorden runt MEN om man bokar online då går bookningen igennom fast jag får inte business på hemressn som önskat. Fråga, kan jag boka online i ekonomi och sen ringa och bytta til c-klass? Enligt travelhacks ska det finnas plats. Hoppas att Tallin kan använda samma pnr och tillåta routingen. Några tips till at få byta klass på en biljett gjort online?
Jag bokade en routing online som Tallinn med all säkerhet inte hade godkänt, Hawaii till Japan via USA. Men, jag fick lov att byta från ekonomi till första klass på samma routing, och lägga på flyg inom Japan, men inte vidare till "South East Asia" zon. Agenten var högst medveten om min "konstiga" routing, men sa att jag skulle få behålla den.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

palmen

Moderator
Jag bokade en routing online som Tallinn med all säkerhet inte hade godkänt, Hawaii till Japan via USA. Men, jag fick lov att byta från ekonomi till första klass på samma routing, och lägga på flyg inom Japan, men inte vidare till "South East Asia" zon. Agenten var högst medveten om min "konstiga" routing, men sa att jag skulle få behålla den.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Bara att tacka och ta emot, det där hör till ovanligheterna att de släpper igenom.
 
Toppen