Senaste nytt

Är detta standard i First? (Besviken journalist)

Jag har bara flugit BA F en gång, men det var i nosen på en 747 mellan SFO-LHR. Jag var jättenöjd med alltihopa, inkl servicen och maten. Jag betalade dock "bara" 27.000kr, så jag tyckte ju jag fått en rätt bra deal där också.

Ja, alltså BA F är inte direkt DÅLIGT++ - det är bara inte riktigt lika vasst som i princip alla konkurrenters produkter. Får man en bra crew så antar jag dock att det kan vara riktigt bra. Jag skulle dock vilja påstå att BA F ligger närmare en riktigt bra businessprodukt än en förstaklassprodukt.

Ja, alltså BA F är inte direkt DÅLIGT++ - det är bara inte riktigt lika vasst som i princip alla konkurrenters produkter. Får man en bra crew så antar jag dock att det kan vara riktigt bra. Jag skulle dock vilja påstå att BA F ligger närmare en riktigt bra businessprodukt än en förstaklassprodukt.
Jag tyckte nog det var bättre än alla business jag flugit. Otroligt stort bord som hade plats för laptop trots fullservering - plus i kanten från mig där, så jag kunde fortsätta glo min film medan jag åt. ;) Crew var jättetrevliga. Jag bad om en extra pyjamas till min fru, varpå jag fick svaret att de blivit tillsagda att de inte får ge ut så längre, men efter en halvtimme kom hon förbi med en iaf o smusslade till mig. :)

Jag gillade sätet skarpt, även om jag kanske tyckte ratten var lite konstig att bara ha den som inställning, men vill minnas jag var nöjd med alla lägen den gav mig. Ljudnivån framme i nosen är det tystaste jag upplevt på ett flyg. A380 låter ju som en gammal F1-bil i jämförelse... ;)

Så att klassa den som en bra business skulle jag inte göra. UA F däremot... där kan vi snacka mindre bra F i jämförelse med andra... ;)

Du hade nog tur och fick en riktigt bra crew då. Det kan ju göra enorm skillnad - se bara på omdömena för SAS business. Har man en dålig crew suger det stenhårt men får man en bra så kan det vara bland det bästa man har flugit...

Du hade nog tur och fick en riktigt bra crew då. Det kan ju göra enorm skillnad - se bara på omdömena för SAS business. Har man en dålig crew suger det stenhårt men får man en bra så kan det vara bland det bästa man har flugit...
Gäller nog för alla bolag i och för sig, eller?

Jag ser att hon flög BA, som vi ju har informerats om i denna tråd. Hade hon valt LH kanske hon sparat in 40 minuters hårt arbete

Toppen