Senaste nytt

Är detta standard i First? (Besviken journalist)

Stora dammråttor blottlades när jag fällde ner den där fotpallen.
Jag passar på att framföra en liten varning - i nedfällt läge blev mina skor mosade av hävarmarna som sitter under pallen. Nu hade jag tur att skorna återfick sin ursprungliga form men det kunde gått illa om det varit något ömtåligare som placerats där.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Stora dammråttor blottlades när jag fällde ner den där fotpallen.
Jag passar på att framföra en liten varning - i nedfällt läge blev mina skor mosade av hävarmarna som sitter under pallen. Nu hade jag tur att skorna återfick sin ursprungliga form men det kunde gått illa om det varit något ömtåligare som placerats där.

Antar att du skrev åt BA, fick du någon kompensation?
 

Senator

Moderator
Jag har åkt med BA First (gamla och nya) både på B747-400, B777-200 och B777-300ER. En del kabiner, särskilt på B747-400orna är rejält slitna. Men det är även Lufthansas gamla B737-300/500or också, och jag har klivit ombord sådana när det skiner och när det ser ut som en dagisgrupp precis käkade frukost.

Renlighet är a och o: oavsett om man sitter i World Traveller eller First. Jag har inte upplevt "smuts" men "slitet" helt klart. Sedan har ingen kommenterar att denna flygning utförs av den s.k. "Gatwick Division". Jag kan känna lite att verksamheten på Gatwick är lite nerprioriterat: många flygplan är "hand-me-downs" och gärna de äldre planen: äldre B737-400, BMIs gamla flotta av A319, och äldre B777-200or. Det är väl bara 2 eller 3 plan på Gatwick med First och tror de var sista exemplar som fick nya First.

BA First är funktionellt, helt ok, men lämnar en del önskemål. Över julen åkte jag dit i en B747-400 och men i med en B777-xxx. Föredrar den senare i First. Men smuts skall inte finnas...
 
Toppen