Senaste nytt

Är detta acceptabel klädsel i First Class Terminal?

(normal hårväxt, ej "apa")
Allvarligt talat känns det som att vissa bör tänka till två gånger innan de trycker [SVARA].
Ja flip-flops är fula tycker de flesta. Nån tycker prickigt är fult och den andre randigt. Vissa tycker tydligen man får visa tårna på FCT om skodonet är utrustat med en förhöjd sula baktill. Men om vi ska prata rätt/fel så förlorar nog bara de som stör sig på andra människors utseende/klädval. För jag kan lova att killen i flip-flops som betalat för sin F-biljett skiter fullständigt i vart du köpt din skjorta, loafers och solglasögon.

Jag tycker inte diskussionen handlar om rätt eller fel enligt reglerna, utan Jonas undrar vad är din personliga åsikt? Därför behöver vi inte enas om ett svar utan det är ok att vi alla tycker olika. Detta till skillnad från en mer ja eller nej fråga, t ex går det att boka biljett x med villkor y.

Tusen gånger hellre denna klädsel än en person i kostym som luktar som det hängde en dansk danbo-ost under varje arm, ja jag har varit med om det :)

Personligen skiter jag i hur andra ser ut. Så länge de håller sina kroppsdelar i sin egen stol (dvs borta från mig!) och inte luktar illa så får de se ut i princip hur som helst. Bara fötter är helt OK, så länge jag inte behöver umgås på nära håll med dem. Vill helst inte se fötter i soffor (vare sig med eller utan beklädnad) dock.

Personligen skiter jag i hur andra ser ut. Så länge de håller sina kroppsdelar i sin egen stol (dvs borta från mig!) och inte luktar illa så får de se ut i princip hur som helst. Bara fötter är helt OK, så länge jag inte behöver umgås på nära håll med dem. Vill helst inte se fötter i soffor (vare sig med eller utan beklädnad) dock.
Tänkte precis skriva nästan exakt samma. Håller med dig till 100%. Folk får ha vad de vill på sig bara de inte vidrör mig eller stinker illa.

När jag tänker efter så har jag besökt FCT med sandaler och shorts.
På planet byte jag såklart om till Pjamas efter middagen, även om det finns vissa som byter om till Pjamas innan middagen ;)

Ser inga som helst problem att byta om till bekväma kläder redan i FCT. Man tar ju ändå bara hissen ner och sen bilen till bryggan.

Sett liknande kommentarer och diskusioner tidigare, där viss till och med tycker att man ska vara uppklädd får att åka flygmaskin ;)
Spelar absolut ingen roll, viktigast är att kunna sitta bekvämt.
Jag är väl själv en av sluskarna som svinar och bedövar mig i Loungen med ex antal GT innan långflyg haha.

Det är ju ingen som vet denna passagerares bakgrund. Han kan ju mkt väl vara något flybolags absolut bästa kund, som spenderat mer än någon annan på First Class-resor. Så då kanske han får göra precis som han vill..

Toppen