Senaste nytt

Är det värt 23250 extrapoäng för guldkort?

Ok då far jag med osanning ovan. Jag pratade med Amex för en stund sedan pga att jag själv behöver baspoängen från Elite för att återkvalificera till EBG och då sa de att det kommer gå eftersom fakturan som triggar baspoängen kommer i januari (min period är till 31/1) och den spenden är ju pågående nu.

Då antog jag (tydligen felaktigt) baserat på deras påstående att om TS ansöker nu, får kortet i januari, börjar spend och får triggerfaktura i februari. Men som du skriver är det alltså ansökning man går på?

Behöver inte nödvändigtvis vara att du har fel, har fått känslan av att det där med baspoängen är en manuell process hos AMEX, så det kan säkert skilja mycket från fall till fall. Och det kan ju vara så att de styrt upp processen under året och nu knyter det hårt till första fakturan. Men i mitt fall var det inte så, fick poängen före jag ens fick kortet.

Behöver inte nödvändigtvis vara att du har fel, har fått känslan av att det där med baspoängen är en manuell process hos AMEX, så det kan säkert skilja mycket från fall till fall. Och det kan ju vara så att de styrt upp processen under året och nu knyter det hårt till första fakturan. Men i mitt fall var det inte så, fick poängen före jag ens fick kortet.

Då får jag slå amex en pling mellan jullunchen och Kalle...

Jag har tre kollegor som saknar dryg 800 -1000 poäng till guld. Ingen av dom bryr sig om att försöka få guld, då biljetten ger dom nästa samma fördelar och man flyger inte speciellt mycket privat för att det skall vara intressant att spendera pengar för att få ett guld kort.

Toppen