Senaste nytt

Är det värt 23250 extrapoäng för guldkort?

@Glenn E bara fram till 1 januari.

@DanielKif hinner poängen för Amex elite komma in till årsskiftet så att jag verkligen kommer upp i guldstatus?
Eftersom baspoängen inte genereras pga ansökningsdatum utan på första fakturadatum som vid ansökan nu blir i februari så hinner du inte. Dock hade jag nog ringt Amex och frågat om de kan göra något eftersom du tänkt bli ny kund och blabla snyft snälla. :)

Jag gjorde min ansökan 3 mars och hade 20 000 baspoäng på kontot den 12 mars. Med tanke på att det är jultider kan det bli tight. Men med ett samtal till AMEX är det inte omöjligt, de är generellt väldigt serviceminded.
Ok då far jag med osanning ovan. Jag pratade med Amex för en stund sedan pga att jag själv behöver baspoängen från Elite för att återkvalificera till EBG och då sa de att det kommer gå eftersom fakturan som triggar baspoängen kommer i januari (min period är till 31/1) och den spenden är ju pågående nu.

Då antog jag (tydligen felaktigt) baserat på deras påstående att om TS ansöker nu, får kortet i januari, börjar spend och får triggerfaktura i februari. Men som du skriver är det alltså ansökning man går på?

Jag gjorde min ansökan 3 mars och hade 20 000 baspoäng på kontot den 12 mars. Med tanke på att det är jultider kan det bli tight. Men med ett samtal till AMEX är det inte omöjligt, de är generellt väldigt serviceminded.

Jag gjorde min ansökan i måndags, fick kortet igår. Pratade med kundtjänst och då sa dem att mina extrapoäng kommer ca 2-9 Januari och att baspoängen kommer när jag betalat in årsavgiften vilket blir fr.om 15 januari. Så om det stämmer det dom säger så kommer du inte hinna få dina 20.000 baspoäng.

Jag gjorde min ansökan i måndags, fick kortet igår. Pratade med kundtjänst och då sa dem att mina extrapoäng kommer ca 2-9 Januari och att baspoängen kommer när jag betalat in årsavgiften vilket blir fr.om 15 januari. Så om det stämmer det dom säger så kommer du inte hinna få dina 20.000 baspoäng.
Precis! Så var det för mig dvs på första fakturan.

Oj, det här var lurigt värre! Dumt att jag inte tänkte på det här lite tidigare för känns onekligen värt att betala 4000kr för 40000 poäng samt guldkort istället för 2325kr eller 23250 extrapoäng för "bara" guldkort.

Toppen